Китайските технологични компании са на път да направят голям удар тази година, след като излязоха извън граници и инвестираха в разрастването си по света.

„Наблюдава се тенденция при китайските компании да се целят да пробият в САЩ, Европа и на други места по света. Alibaba започна тази тенденция, която ще видим да продължава и през годината“ смята Ювал Райсман от ironSource.

Ето и някои от големите „играчи“:

Xiaomi – китайският производител на смартфони е оценен на 45 млрд. долара, което го прави най-високо оценената непублична технологична компания в света. За последната четвърт на годината Xiaomi са най-продаваните смартфони в Китай, като бият дори Samsung. Компанията вече си проби път на пазарите в Югоизточна Азия и се цели в американския пазар.

Huawei – вторият най-голям доставчик на телекомуникационно оборудване в света. Въпреки че компанията не развива дейност на американския пазар, поради опасения за шпионаж, смартфоните им са доста популярни в Латинска Америка и Африка, което допринесе за растежа на печалбата им. През 2014 г. продажбите на Huawei нарастнаха с 20% до 287 млрд. йоана (46 млрд. долара)

Tencent – освен хардуерните компании, софтуерните също се разрастват зад граници, особено тези ориентирани към мобилните приложения. Такава е и Tencent, която притежава чат приложението WeChat, което има над 450 млн. активни потребители. Компанията се разраства към развиващите се пазари като Латинска Америка, Северна Африка и Индия. Насочват се и към американския пазар, промотирайки WeChat.