Продажбите на мобилни устройства в Индия с първи спад от 20 г.
Продажбите на мобилни телефони в Индия са се понижили за първи път от 20 години насам, повишавайки опасенията за съдбата на сектора в най-бързо развиващия се пазар на смартфони в света.
Продажбите на устройства са се понижили с 14.5% през първото тримесечие на тримесечна база, до 53 милиона броя, спрямо 62 милиона през последното тримесечие на миналата година, посочиха данните на CyberMedia Research.
Виж още: Samsung вече не е най-голямата по продажби на смартфони компания в Индия
Влошаването на резултатите се е предопределило от спад с 18.3% в продажбите на по-евтините „функционални телефони“.
Индия се превърна в най-бързо развиващия се пазар на смартфони през 2014 година и е на път да изпревари САЩ по продажби през до 2016 година, според данни на eMarketer. Продажбите в страната се очаква да достигнат 204 милиона до две години.
Промяна в данъчната структура и по-късното провеждане на Китайската нова година до голяма степен са допринесли за по-слабите продажби на смартфони в Индия.
Индийското правителство повиши митата върху мобилни устройства до 12.5% спрямо 6% до момента през първото тримесечие. Това повиши средните разходи на вносните устройства с 4%.
Доминиращ играч на пазара на мобилни устройства в Индия продължава да е Samsung с дял от 18.5%, следвана от Micromax с дял от 12.1% и Microsoft с 9.6%.
Конкретно при смартфоните, местната компания производител Micromax измести Samsung от челната позиция на пазара. Тя държи около 22% от общите продажби на фона на дял от 20% за южнокорейския производител.