Започна ли Grеat Wall ценова война в Китай?
Акциите на китайския производител Grеat Wall, който прави автомобили и у нас, поевтиняха със 17.7% през изминалата седмица по време на търговията им на китайския пазар.
Това стана реалност, след като от компанията обявиха понижение в цената на най-продавания си модел – SUV H6.
Вижте още: Заводът в Ловеч произведе първата си кола
Акциите бяха спрени от търговия за потенциално частно изкупуване на книжа клас А от компанията.
Това се прие от пазара като притеснително, защото се смята, че компанията няма нужда от кеш, след като разполага с 468 милиона долара разполагаеми средства и работи при оперативен маржин от 17.3% към края на март.
„Въпреки че търгуваните в Китай акции клас А са с 40.5% по-скъпи от листнатите в Хонконг, те все още се търгуват при финансови съотношения далеч от рекордните им нива“, пишат анализатори от Deutsche Bank в писмо към техните клиенти.
Понижението в цената на емблематичния за компанията модел се обясни с намалялото му търсене в условията на изключителна конкуренция на пазара.
Над 80 000 броя от модела H6 са регистрирани през януари и февруари, но през март и април регистрациите са се понижили до 48 000, според данни на Bernstein Research.
Автомобилният пазар в Китай бележи рязко забавяне. Причината – очакванията за „трудно приземяване“ на китайската икономика нарастват.
Продажбите на автомобили в страната са намалели с 0.5% на годишна база през април, което е първият им спад за последните три години.
Според специалисти, възможно е занижаването на цената от страна на Great Wall да инициира ценова война на пазара в Китай, особено сред производителите на 50-те най-продавани евтини модели.
Компанията обаче не е първата, която понижи цените си. През април от Volkswagen започнаха тази тенденция, като бяха последвани от General Motors, Ford и Hyundai.