Най-големите технологични сделки, които не се осъществиха
Ръстът на книжата на Google от последната седмица оцени компанията на близо половин трилион долара. Връщайки времето назад обаче трябва да знаем, че Лари Пейдж и Сергей Брин са се опитали да продадат компанията за 1 млн. долара.
Ето и още няколко сделки, които така и не се случиха:
Blockbuster пропуска шанса да купи Netflix за 50 млн. долара
В годините, когато Netflix трупаше загуби, от компанията многократно са се свързвали с Blockbuster с предложение да бъдат закупени. Една от първите дискутирани суми е била 50 млн. долара.
През 2011 г. Dish Network купува компанията за 320 млн. долара. Днес пазарната оценка на Netflix е около 50 млрд. долара.
Excite се проваля в опита си да купи Google
През 1999 г. търсачката Excite отхвърля предложението на Лари Пейдж и Сергей Брин да закупят Google за 1 млн. долара. Един от вицепрезидентите на Excite е предложил 750 хил. долара, но офертата е била отхвърлена.
Днес пазарната капитализация на Google (по данни от вчера) е 452 млрд. долара.
Yahoo също се опитва да закупи Google
През 2002 г. Пейдж и Брин поставят цена от 5 млрд. долара за компанията си - оферта, която е отхвърлена от Yahoo. Контрапредложението е било на стойност 3 млрд. долара, което също не е било прието.
Yahoo пропуска шанса си да купи Facebook
През 2006 г., когато Facebook е само на две години, 22-годишният тогава Марк Закърбърг прави среща с инвеститорите си Питър Тийл и Джим Брюър, за да дискутират предложение на стойност 1 млрд. долара от Yahoo.
Microsoft също не успя да придобие Facebook
Година по-късно (през 2007 г.) Google и Microsoft се опитват да придобият Facebook, който по онова време вече има 500 млн. потребители (спрямо 1.4 млрд. души към днешна дата).
Бившият главен изпълнителен директор на Microsoft дори предлага 15 млрд. долара. Предложението е отказано и Microsoft придобива 1.6% от компанията за 240 млн. долара.
Yahoo отказва предложение на стойност 44.6 млрд. долара.
През февруари 2008 г. Microsoft поставя на масата оферта на стойност 44.6 млрд. долара за Yahoo. Предложението, което е най-голямото в днешната ни класация, е отвърлено.
Facebook опитва да закупи Twitter
През октомври 2008 г. Марк Закърбърг кани основателите на Twitter на среща, като основната тема е била придобиването на компанията. По време на срещата е поставена цена от 500 млн. долара, но в акции на Facebook (което от днешна гледна точна би била доста по-висока цена от оценката на Twiiter).
Предложението е отхвърлено, тъй като Ев Уилямс и Биз Стоун препоръчват на борда на директорите да гласуват против, защото Twitter е милиардна компания.
Snapchat отхвърля предложение на стойност 3 млрд. долара
През 2013 г. Snapchat отхвърля предложение от Facebook на стойност 3 млрд. долара, което по онова време бе окачествено от доста хора като лудост. Последната оценка на Snapchat е за около 15 млрд. долара.