GoPro е намерила нов начин да печели пари от огромния брой видео материали, които потребителите на камерите на компанията заснемат.

Компанията купува правата за най-добрите видеа и ги продава на рекламодатели, чрез портал, за който се плаща такса, по подобие на снимките на Getty Images или Associated Press.

Цените на видеата достигат до над 1 000 долара за клип и варират в зависимост от това как компанията използва видеото, как го разпространява и какви са разходите си за одобрението на други спортисти или хора, които са във видеото, казва говорителят на GoPro Лара Саскен. От компанията не споделят каква част от парите се връщат при този, който е заснел видеото.

Услугата стартира тази седмица с налични над 600 видеа за които компанията е сключила лицензионни сделки с тези, които са ги заснели.

Новият портал не би трябвало да страда от липса на клиенти. На фона на обикновените визуални реклами, които не успяват да привлекат сърфиращите из нета, популярността на видеорекламите достига нови върхове. В момента те представляват индустрия на стойност над 6 млрд. долара, а тази сума се очаква да се удвои в следващите три години, според eMarketer.

Висококачествените оригинални материали обаче са скъпи и трудни за продуциране, така че рекламодателите са повече от готови да платят, за да се сдобият с правата за дадено видео. Благодарение на издръжливостта на камерите и на връзките си с много професионални спортисти, потребителите на GoPro са създали множество клипове от първо лице, които иначе трудно биха били направени.

"Получаваме постоянно обаждания от рекламни агенции, телевизии и филмови студия, които искат да ползват нашето съдържание," казват пр производителя на камерите.