УниКредит Булбанк е Най-добрата дигитална банка на потребителите в България според престижното международно издание Global Finance.

Наградата се връчва за използването на технологиите в полза на потребителите в онлайн и мобилното банкиране, както и за комуникацията през дигиталните канали и социалните медии.

По последни данни на УниКредит Булбанк пет пъти повече клиенти за две години са започнали да извършват ежедневни банкови операции през мобилните си телефони. Ръстът при използването на онлайн банкирането на годишна база е от 85%.

През последната година УниКредит Булбанк разработи и внедри международно признати иновации в клоновата мрежа и в т.нар. директни канали за банкиране.

“Това, което до скоро наричахме алтернативни форми за банкиране, потребителите вече избират като основен начин за работа с банката в ежедневието си. Затова и инвестицията ни в тях с цел удобство, бързина и сигурност е значителна.

Около 70% от банковите трансакции в УниКредит Булбанк са през канали извън банковия филиал. При тези тенденции изискванията към колегите в клоновата мрежа като професионален финансов експерт и консултант с висока добавена стойност се увеличават”, коментира главният изпълнителен директор на УниКредит Булбанк Левон Хампарцумян.

Според данните на УниКредит Булбанк дигитално се правят 10% от общите продажби на банкови продукти и услуги, 20% от поръчката на карти, 15% от кандидатстванията за потребителски заем.

Новата версия на мобилното банкиране на банката, базирана и на жестови команди, доведе до увеличаване на потребителите и трансакциите с над 100%.

За удобство на клиента, той вече може чрез онлайн банкирането да сключи гражданска отговорност, да състави своя индивидуален план за спестяване, дори да закупи кола чрез банката.

Така, онлайн заявките за банкови продукти и услуги нарастват с около 40% на годишна база. В същото време 70% от ежедневните операции клиентите извършват изцяло чрез директните канали за банкиране – онлайн или на зоните за самообслужване.

Освен това, мобилнотo банкиране на УниКредит Булбанк вече може да се използва и за таблети.

Подобно на версията за смартфони, приложението се отличава с уникален дизайн и улеснена навигация. Функционалностите в свободната зона са достъпни за всички – калкулатор на валути, най-близкият клон или банкомат, контакти с банката. След активиране, директно от устройството, клиентът има възможност да следи актуална наличност и движение по банкови сметки, информация по дебитни и кредитни карти и кредити.

През тази година УниКредит Булбанк беше и първата банка в България, която изгради частен облак за своята ИТ инфраструктура. Миграцията към иновативните облачни услуги дава повече гъвкавост при пускането на нови продукти, повишава ефективността при възстановяване от технически проблеми и оптимизира ИТ процесите в банката.

От началото на годината УниКредит Булбанк е отличена от Global Finance и EMEA Finance като Най-добра банка в България за 2015 г.

Най-голямата банка в страната взе и приза за Най-добра банка за търговско финансиране в България от Global Finance и Euromoney.