2015 – годината на Amazon
Миналата година определено бе годината на Apple - година, в която книжата на щатската компания бяха сред най-добре представящите се и това инициира достигането на капитализацията й до рекордни нива и приза „най-голяма компания в света“.
Вижте още: Amazon разработва ултраевтин таблет?
Тази година обаче определено не е годината на Apple. С право тя може да се нарече годината на... Amazon.
От началото на 2015 акциите на онлайн търговеца са се повишили с 67%, с което тя е допринесла с най-много за доброто представяне на широкия индекс S&P 500.
За доброто представяне на акциите се е погрижил фактът, че 57% от приходите й се реализират от пазара в Северна Америка. Така тя остава слабо засегната от забавянето на развиващите се икономики.
„Голяма част от нервните инвеститори излязоха от Apple и поради липса на свежи идеи насочиха спестяванията си към Amazon”, коментира Хю Грайвс от Miton Group, цитиран от CNBC.
Налице е и голям интерес от страна на портфолио-мениджъри към акциите на Amazon, които са с усещането, че ако нямат позиция в компанията, могат да се представят хронично по-зле от конкурентите си, коментират още пазарни наблюдатели.
Сред фондовете, следящи представянето на широкия индекс S&P 500 и управляващи активи на стойност над 500 милиона долара, тези с по-големи инвестиции в Amazon от теглото на компанията от 1.1% в индекса са регистрирали средна загуба от 2.2% през тази година спрямо загуба от 4.5% за фондовете с по-малка експозиция в Amazon.
Повишението в книжата на онлайн търговеца правят акциите на компанията относително скъпи, като те се търгуват при съотношение цена-прогнозирана печалба от 71. Въпреки това над 80% от анализаторите са с оценка „купи“.