Apple и Google вече не просто искат да откликват на нуждите на хората, те искат да ги предвиждат.

Технологичните гиганти добавят функции към софтуерите си, благодарение на които ще могат да получават информация за потребителите и да знаят какво те ще потърсят, преди да си го потърсили.

Двете компании имат различни подходи към тази нова функция. В новия iOS 9 софтуер на Apple ще има функция Proactive Assistant, която ще събира информация за това какво е правил потребителят.

Google пък събира данни от търсенията на потребителите.

И двете компании се надяват с новите функции да си осигурят по-лоялни клиенти. За Apple – това означава повече клиенти за новите им модели iPhone, а за Google – по-ангажирани потребители за рекламодателите им.

Виж още: Apple представи новия iPhone 6S (снимки)

Умението да се предвиди от какво се интересува даден потребител ще бъде ключово за бъдещето на технологиите.

В технологичните среди вече всички компании се стремят да разработят така наречените „дигитални асистенти“ за своите устройства. Microsoft, например, разработва Cortana - личен асистент, който ще ползва софтуер Windows.

Google Now, например, може да даде информация на потребител, връщащ кола под наем на летището, за това къде по пътя му има бензиностанции.

Google събира максимално информация за потребителите си, за да може да им даде най-релевантни препоръки. Представете си да имате личен асистент, който работи за вас на определено работно време. Това ще бъде асистент, който ще работи за вас постоянно, казват от Google.

Apple имат по-консервативен подход, като се ограничават с информация, събирана за вас от телефона ви. Iphone знае какви приложения ползвате, къде се намирате и с кого си комуникирате редовно.

Apple възнамеряват да събират данни за трафика и да ви дават информация за него, когато имате уговорена среща.

Шефът на Apple Тим Кук критикува практиките на компании като Google, защото според него те продават тези данни на рекламодателите си. Google отрича да продава данни на други компании. От там обясняват, че единствено използват информацията, за да таргетират реклами.

Бившият инженер от Google Джейми Дейвидсън казва, че Google имат предимство пред Apple и последните няма как да бъдат конкурентоспособни, ако не събират повече данни, освен тези от телефона.

Google планира да използва дигитален асистент в Tap, който ще разпознава текст и снимки вътре в приложенията, които ползвате. Например, ако ваш приятел ви пише дали искате да вечеряте в даден ресторант, Google ще ви пуска информация за ресторанта, ревюта за него в Yelp, телефон и карта, тъй като ще предположи, че вие ще потърсите инфо за този ресторант, така или иначе.