Средната сметка за кабелна телевизия в САЩ е достигнала рекордните 99.10 щатски долара през тази година, което е с 39% повече, в сравнение с 2010 година, сочат данните от проучване на Leichtman Research Group.

Намалява обаче броят на домакинствата, абонирани за кабелна телевизия, като той е 83% спрямо 87% преди пет години.

Вижте още: Навици, които саботират личните ви финанси

Междувременно опасенията, че все повече хора ще се отказват от платените кабелни услуги изпратиха акциите на медийните компании силно надолу. Книжата на Viacom са загубили 32% от стойността си за последните три месеца, а тези на Twenty-First Century Fox са поевтинели с 18%, на фона на понижението в широкия индекс S&P 500 от 5%.

Според кабелните оператори по-високите цени на услугите се предопределят от по-доброто програмно съдържание, което се предлага на потребителите. Средният брой на каналите, получавани от домакинствата, се е повишил от 151 през 2010 година до 189 през 2013 година.

В същото време потребителите са гледали средно 17.5 канала през 2013 година спрямо 17.8 канала през 2010 година, сочат данни на Nielsen.

Според много от пазарните анализатори разходите на кабелните компании са се понижили значително и това сочи, че те до голяма степен пренебрегват и недооценяват феномена на „отказ от кабелна телевизия“.

Около половината от потребителите, които не са абонирани за кабелна телевизия, или 9% от домакинствата, са абонирани за поне една онлайн стрийминг компания, като Netflix или Amazon. Услуги като тези, предлагани от Verizon – Go90, или базовата услуга на Hulu, са освободени от реклами.

Най-голямото предизвикателство пред кабелната индустрия е младото поколение, което така и не се абонира за услугите на традиционните кабелни оператори.