Някои от най-големите компании в секторите на технологиите, телекомуникациите и медиите имат едно общо нещо помежду си.

Базираната в Ню Йорк бутикова инвестиционна банка Allen & Co, която без много шум ги консултира по сделки, сключвани далеч от медийния шум.

Компанията е работила по първичното публично предлагане (IPO) на Ferrari, което приключи в началото на тази седмица, а акциите на автомобилната компания дебютираха на борсата вчера.

Вижте още: Работата на този човек е да прави Бил Гейтс по-богат

Allen & Co също така е била консултант по IPO-то на Match Group, която стои зад едни от популярните приложения и сайтове за запознанства в света.

Това са само последните ангажименти от забележителната работа на компанията, която преди това е работила с гиганти като Facebook и Google.

Малката инвестиционна банка избягва светлината на прожекторите. Тя няма уебсайт (alleninvestments.com принадлежи на друга компания), а служителите й са по-малко от 200.

Allen & Co също така не издава прессъобщения и комуникира с големи медии като CNBC и WSJ, единствено когато ги допуска до годишната си конференция в Сън Вали, Айдахо.

Allen & Co е основана през 1922 г. от Чарлз Робърт Алън Младши. Скоро след това към него се присъединяват братята му Хърбърт Алън Старши и Харълд Алън.

От години компанията се управлява от Хърбърт Алън Младши, племенник на основателя, който е част и от борда на директорите на Coca-Cola. Неговият син Хърб Алън Трети, който в момента заема поста главен изпълнителен директор, бе включен в класацията на Vanity Fair за най-влиятелни хора през 2012 г.

Много от сделките, по които работи компанията, се зараждат по време на потайната годишна конференция в Сън Вали, организирана от Allen & Co. Събитието понякога е наричано "Летен лагер за милиардери."

Там холивудски звезди си общуват с шефове на големи компании като Уорън Бъфет, Бил Гейтс и Илон Мъск, пише Business Insider.

Вижте някои от най-известните клиенти на Allen & Co и какво е правила компанията за тях:

Ferrari

IPO-то на производителя на луксозни автомобили е едно от най-очакваните през годината.

Ferrari пласира 9% от акциите си, или 17.18 милиона броя, при цена от 52 долара за брой. Книжата поскъпнаха с 6% в първия си ден на борсата.

Allen & Co. бе главен поемател на предлагането.

Time Warner Cable

Allen & Co. е консултирала Time Warner Cable по сливането на стойност 80 млрд. долара с Charter Communications, което бе обявено през май 2015 г.

Сделката ще направи новата компания втория най-голям провайдър на кабелна телевизия в САЩ.

Pay Pal

Allen & Co. е консултирала разделянето на PayPal и eBay през юли 2015 г. в сделка на стойност 49.16 млрд. долара.

Facebook

Allen & Co. участва и в огромното IPO на Facebook през 2012 г., при което компанията набра 16 млрд. долара на Nasdaq.

След това компанията е работила с Facebook и по придобиването на платформата WhatsApp за 21.94 млрд. долара през 2014 г.

Приложението в момента има 900 милиона активни потребители месечно, докато приложението Messenger на Facebook има 600 милиона.

Вижте още: Как да си открием тайна банкова сметка

Twitter

Allen & Co. участва като поемател в IPO-то на Twitter, при което микроблогът набира 2.1 млрд. долара през ноември 2013 г.

Google

Allen & Co. е била един от консултантите по IPO-то на Google през 2004 г. Тогава Google пласира акциите си на цена от 85 долара за брой и набра 1.67 млрд. долара.

LinkedIn

LinkedIn набра 352.8 млн. долара от първичното си публично предлагане през 2011 г., като Allen & Co. има пръст и в това IPO.

Coca-Cola Co

Allen & Co. е консултирала Coca-Cola Co. по придобиването на бутилиращата компания Coca-Cola Enterprises Inc. за 13.6 млрд. долара през февруари 2010 г.

Activision

Allen & Co. е консултирала Activision, компанията за разработване на игри, по сливането й с Vivendi на стойност 12.4 млрд. долара през 2007 г.

През 2013 г. Activision купи акции на Vivendi на стойност 8.2 млрд. долара, като Allen & Co. отново бе консултант по сделката.

JD.com

JD.com е китайски сайт за електронна търговия. През май 2014 г. Allen & Co. бе един от поемателите по IPO-то на компанията на NASDAQ, при което бяха набрани 2.05 млрд. долара.

По това време това бе най-голямото китайско първично публично предлагане в историята.