Социалната мрежа Facebook представи приложение, което изпраща на потребителите известия относно новини, свързани с интересите им. Това е поредното усилия за заздравяване на връзката между Facebook и медийните компании.

Приложението Notify ще известява потребителите относно спортни, музикални или друг род новини, при заключени екрани.

Например то може да известява за нов трейлър на филм, спортно събитие или линк, свързан с публикация в Washington Post за определени теми или събития.

„Известията се превръщат в основен източник на първа информация за неща, които ги интересуват, където и когато да се намират“, коментира продуктовият мениджър на социалната мрежа Джулиан Гътман.

Над 70 медийни партньори са включени в приложението Notify, сред които New York Times, CNN, Vice Media, BuzzFeed, Fandango и Bloomberg Business. Повечето от тези медии вече са се включили в инициативата на Facebook за Instant Articles - нова програма предназначена да ускори времето за зареждане на новини на смартфоните.

Приложението за известия Notify се различава от Instant Articles по едно основно нещо. То препраща потребителите към първоизточниците на информацията, за разлика от Instant Articles, където потребителите зареждат новините, без да напускат социалната мрежа.