Предстоящият празничен сезон ни кара да мислим за времето, което ще прекараме със семействата си, но и за разходите, които ще имаме за празничното ни пазаруване. Според омнибус проучване по поръчка на MasterCard от октомври 2015, тази година 48% от анкетираните планират да похарчат до 100 лв. за подаръци.

22% от тях уточняват, че ще отделят между 71 и 100 лв., а 13.8% казват, че планират да похарчат между 41 и 70 лева. 13.30% от анкетираните не планират да купуват подаръци за тези коледни празници.

Повече от половината от респондентите заявяват, че имат най-вече положителни емоции при пазаруването на подаръци за празниците. 17.5% от тях казват, че планират да пазаруват онлайн тази Коледа, като от тях преобладават най-младите, на възраст 18-34 г. (35.7%).

Най- голямата група от хора, които планират да пазаруват онлайн, са от София и големите градове (45%).

„Комбинирайки резултатите от това и друго наше проучване, проведено в средата на 2015 г. - MasterIndex, забелязваме, че повечето от картодържателите в България считат, че е безопасно да извършват онлайн разплащания“, казва Артур Туремка, генерален мениджър на MasterCard за Балканите.

„Широкото приемане на MasterCard по целя свят доказва, че ние предлагаме най-добрия начин за пазаруване на нашите картодържатели. Постоянно работим за повишаване на качествата на технологиите, които влияят на нашия живот, за да могат те да отговарят на динамичното ни ежедневие. Това означава да внасяме иновации, технологии за дигитални и мобилни разплащания в България.“, добави той.

Онлайн пазаруването е по-лесно и спестява време. Въпреки това, българите все още предпочитат да усетят празничното настроение в магазините, като 87.9% отговарят, че планират да пазаруват в търговската мрежа.

Ако предпочитате този начин на пазаруване, технологията продължава да опростява все повече живота на хората, така че можете да ускорите процеса пред касата, като плащате безконтактно.

Българите започват да пазаруват подаръци основно 1-2 седмици преди празниците. Мъжете са по-склонни от жените да го оставят за последния момент, като 41.6 % от тях започват да пазаруват седмицата преди Коледа спрямо 35.5 % от жените.

23.5% от мъжете пазаруват по-малко от 1 седмица преди празниците, в сравнение с 18.6 % от жените. Мъжете също повече предпочитат да пазаруват онлайн (20% спрямо 15% от жените).