2015 – годината на късите продавачи
Настоящата година определено ще остане в историята като една от лошите за портфолио-мениджърите. Те изпитваха сериозни затруднения в това да подбират печеливши позиции.
С едно от най-лошите си представяния в историята ще приключат настоящата година популярни мениджъри като Бил Акман и Дейвид Айнхорн.
Вижте още: Хеджфондовете с големи загуби след залог в една компания
В подобни условия обаче добре се представяха мениджъри, залагащи на къси позиции. Един от тях е Уитни Тилсън. През изминалата седмица Тилсън закри късата си позиция в Lumber Liquidators Holdings при ниво от 20 долара за акция, която скъси от близо 100 долара преди две години.
Друг голям залог бе направен от Андрю Лефт срещу добилата популярност фармацевтична компания Valeant Pharmaceuticals International Inc. Акциите на компанията загубиха над 50% от стойността си, след като Лефт я сравни с Enron.
Продавачите на късо не са особено популярни сред масовите инвеститори. Те обаче се радват на растящ интерес през последната година, след като близо шестгодишният „бичи пазар“ без почти никаква сериозна корекция започва да губи от своята сила.
Често определяни като основни врагове на пазара, продавачите „на късо“ за пръв път се сдобиват със сравнително позитивни краски, благодарение на филма The Big Short, който съвсем скоро се очаоква да се появи по кината.
Броят на фондовете, скъсяващи акции, се е повишил до 171 през тази година спрямо 145 през изминалата, сочат данните на консултантската компания Activist Shorts.
Обемът на скъсените акции в щатски компании се е повишил до най-високите си нива от началото на финансовата криза.
„Мениджърите, които се насочиха да скъсяват акции на индивидуални компании вместо на индекси, започнаха да се открояват с добри резултати. Везната се наклони в тяхна полза от юли насам“, коментира Амир Мадън от GAM Holding AG, цитиран от Bloomberg.