Над 600 проверки е извършила Комисията за защита на потребителите през април. Нарушенията са 90.

Най-често те са липса на информация за производителя върху етиката на стоката и фалшиви намаления, заяви Димитър Маргаритов, председател на комисията, пред БНР.

По време на почивните дни връзка с КЗП са потърсили около 50 граждани. Те са се интересували основно от това какви са правата им и как да постъпят при закупуване на дефектна стока, проблеми при ползване на телекомуникационни услуги и пазаруване през интернет.

"Ние разгръщаме своята дейност не само кампанийно и в рамките на почивни и празнични дни, а през цялата година, защото тогава дисциплиниращият ефект, респектът е доста по-голям.

Проверките ни във връзка с празниците са, както в търговската мрежа, където следим за заблуждаващи промоции, нереални намаления, така и по отношение качеството на туристическия продукт", каза още Маргаритов.