Железопътната линия, която струва 2000 човешки живота
Когато президентът на Еквадор Елой Алфаро встъпва в длъжност през 1895 г. и обявява, че ще бъде изградена нова железопътна линия, свързваща крайбрежния град Гуаякил със столицата Кито в планините, той среща ожесточена съпротива от всички страни.
Много хора по това време смятат, че Андите не могат да бъдат победени от железопътния транспорт. Въпреки протестите и общото обезсърчение обаче, Алфаро наема няколко американски изпълнители и им възлага да построят "най-сложната железопътна линия в света."
Партньорството между правителството и изпълнителите се изразява в създаването на Guayaquil and Quito Railway Company, която стартира изграждането на историческата линия през 1899 г.
Това обаче изобщо не е лесна задача. Честата сеизмична активност, обилните валежи, ягуарите, отровните змии, както и болести, като малария, дизентерия и жълта треска, забавят съществено напредъка.
Най-голямото техническо предизвикателство на този железопътен маршрут обаче е скала, известна като Носа на дявола, или Nariz del Diablo.
За да се преодолее тази 800-метрова скала, инженерите издълбават поредица от стръмни релси, които да позволят на влака да се изкачи по наклона.
Местното население смята, че мястото е прокълнато от Дявола, който не иска от там да минава влак. Според тях над 2000 работници, които се прощават с живота си по време на строежа на линията, са жертва именно на проклятието.
Сред тях са мъже, докарани от английските колонии в Карибско море, най-вече от Ямайка, стотици затворници, които са принудени да работят с обещания за свобода. С живота си се прощава и майор Джон Харман, главният инженер на проекта.
Вижте още: Там, където влаковете изглеждат така
Независимо от това, първият влак се изкачва по Носа на дявола през 1902 г., което се превръща в един от най-невероятните подвизи на железопътния инженеринг по онова време.
Линията продължива работа с прекъсвания до 1997 г., когато свлачищата по време на Ел Ниньо направо я опустошават.
В момента от нея е отворен само 12-километров участък, който показва на туристите невероятно красивата планинска природа и им предлага вълнуващо спускане от Носа на дявола.