София в топ 10 на Европа с най-бърз ръст на посетителите
Банкок е на първо място по посещения на туристи с пренощуване според годишната класация Mastercard Global Destinations Cities Index, публикувана на 22 септември.
Индексът е много повече от класация на 132-а най-посещавани града по целия свят. Той предвижда обема на посетителите и колко ще похарчат те за календарната 2016 г., като предоставя по-дълбоко разбиране за това как хората пътуват и харчат по цял свят. С растежа на презграничните пътувания с по-висок темп от този на глобалния БВП, световните градове продължават да са двигатели на по-голям икономически ръст.
Според проучването Банкок се очаква да посрещне 21.47 милиона международни посетители с пренощуване през 2016 г. - малко по-напред от класирания на второ място Лондон. Прогнозният брой на международни туристи с нощувка в останалите градове в топ 10 включва:
„Прага и Виена са в топ 20 международни дестинации по посещения на чуждестранни туристи с пренощуване, но ключов елемент от Mastercard Global Destinations Cities Index тази година е фактът, че Будапеща, Букурещ и София влизат в топ 10 на градовете в Европа с най-бърз ръст на броя посетители за периода 2009 – 2016 г., като регистрират средногодишни темповете на растеж от близо 7% или повече.
Използвайки своя опит и иновации, Mastercard си партнира с тези градове и други от региона, за да им помогне да се превърнат във водещи интелигентни градове на бъдещето“, каза Джордж Саймън, президент на Mastercard за Централна и Източна Европа.
Най-голямата изненада в тазгодишното издание на класацията е скокът на Дубай до първата позиция, на база на средствата, похарчени от международни посетители – 31.3 милиарда щатски долара, което значително надхвърля класирания на второ място Лондон (19.8 млрд. щ.д.).
„Начинът, по който хората пътуват и харчат пари в чужбина, показва колко взаимосвързани и важни са световните градове“, каза Ан Кернс, президент „Международни пазари“ в Mastecard. „Планирането на пътуването и изживяването от него стават все по-важни, а Mastercard обединява всички тези елементи лесно и удобно чрез иновации.“
Ново разбиране за целта на пътуването и харченето на пари на място
За първи път Global Destinations Cities Index изследва дали посетителите пътуват по работа или за удоволствие, както и хвърля светлина върху това как международните посетители харчат парите си, включително за храна, настаняване и пазаруване.
Индексът за 2016 г. показва, че сред първите 20 града в международен план повече хора пътуват за удоволствие, с изключение на Шанхай. Посетителите на градовете в топ 20 харчат повече за пазаруване и по-малко за храна, с изключение на Европа, където ястията заемат по-голям дял от разходите в Амстердам, Барселона, Истанбул, Милано, Париж, Прага и Виена.
Набелязване на регионални тенденции
Индексът дава подробна информация за градовете топ дестинации във всеки регион, в това число:
Mastercard разбира съществената роля, която играят градовете като центрове на търговията и това се отразява в усилията на компанията за предоставяне на технологии, осигуряващи по-голяма ефективност и удобство за правителствата и хората.
Пример в тази посока е, че в системата на градския транспорт на градове като Лондон и Чикаго са все по-разпространени безконтактните плащания. Изводите от Global Destinations Cities Index също могат да помогнат на авиокомпании, хотели и други търговци да създават по-интелигентни, по-релевантни и персонализирани преживявания за своите клиенти.