Mercedes-Benz увеличи преднината си пред BMW на пазара на луксозни автомобили и е на път да изпревари големия си конкурент по годишни продажби за първи път от повече от десетилетие, съобщава Bloomberg, позовавайки се на данни, изнесени от двете компании.

Скок в доставките на практични спортни автомобили (SUV) е допринесъл за това автомобилният производител от Щутгарт да отбележи двойно по-голям ръст на продажбите от BMW през първите девет месеца на тази година. По данни на производителите, Mercedes е продал почти 58 хиляди автомобила повече от BMW от началото на годината.

Това поставя Mercedes в позиция да преизпълни поставената му цел да измести BMW по продажби в луксозния клас до 2020 г., каза по-рано тази седмица изпълнителният директор на Daimler AG Дитер Цетше. За последно Mercedes оглави този клас през 2005 г.

Успехът на Mercedes тази година се дължи на силните нови предложения, като новото купе GLC и компактния SUV, които са популярни сред по-младите потребители. Отговорът на BMW ще дойде под формата на преработения бизнес седан 5-а серия, който ще присъства в шоурумите от февруари.

Моделът е от изключителна важност за баварската компания, след като новата 7-а серия не предизвика очаквания силен интерес от страна на потребителите.

В изявление вчера директорът по продажбите в BMW омаловажи отстъплението на компанията по този показател, изтъквайки, че усилията на производителя са насочени към максимизиране на печалбите и инвестиране в нови технологии.