Амбициозният проект за мост, който струва милиарди на руснаците
В цялата история на цивилизацията хората строят мостове през водни пътища, за да може да процъфтяват търговията и градовете. Но мостове са се строели не само заради това.
Понякога те били издигани, за да демонстрират икономическата мощ и технологичните възможности. Много от мостовете впоследствие се превръщат в икони на градове, региони и дори цели страни.
Последният пример за подобно нещо може да бъде Руският мост във Владивосток.Той съединява града с остров Руски.
В съветските години този остров, на първо място, имал военно предназначение, тъй като прикривал Владивосток от юг.
В продължение на последните 150 години на острова са построени много крепости и други подобни съоръжения. До неотдавна дори жителите на Владивосток трябваше да получат специално разрешение, за да посетят острова.
Днес Руски е отворен за туристите и е свързан с Владивосток с великолепен мост с дължина 1 885 метра. Строителството му бе завършено през юли 2012 г.
В момента на построяването му мостът можеше да се похвали като най-големия в света. Дължината му е 1104 метра.
От момента на обявяването на проекта за строежа на моста, правителството отделя за него 20 милиарда долара – те са необходими за подготвянето на града за моста, като 1.1 милиард долара от тях са похарчени за самото съоръжение.
По времето на строежа се разглеждат различни планове за развитието на острова в качеството му на голям туристически курорт, който следва да бъде облагороден с изграждането на специални бизнес и академични зони.
Като резултат са построени много разкошни хотели, а също така и кампус на Далекоизточния федерален университет.
След откриването на моста и след организирането на няколко важни срещи обаче, градът замира. Имало е планове там да се открие университет, но кой би искал да учи тук, при положение че дори питейна вода няма.
По моста, който е построен с опция да пропуска 50 000 автомобила на денонощие, в момента минават няколко хиляди автомобила и туристически автобуси.
На острова има 20-30 километра асфалтирани пътища, а всички останали са чакълени.
Мостът, който трябваше да бъде символ на развитието на Русия, вече се руши. Според някои това се дължи на използваните некачествени материали.