Ford Motor планира да съкрати около 10% от служителите си в цял свят, което означава около 20 000 работни места, показва публикуван вчера доклад.

Wall Street Journal съобщи за плановете на концерна късно снощи, като се позова на запознати източници. Според изданието повечето съкращения ще засегнат служители на заплата, които нямат синдикална защита, а не толкова 57 000-те американски работници, които се трудят почасово на линиите за сглобяване.

Компанията нито потвърди, нито отрече съобщенията в понеделник, като заяви само, че „намаляването на разходите и повишаването на ефективността възможно най-много“ е един от ключовите й приоритети.

Ford съобщи миналия месец, че се стреми да намали разходите с 3 милиарда долара, за да компенсира усилията за инвестиране в нововъзникващи възможности.

Компанията обяви, че усилията за развиване на ново поколение електрически и самоупровляващи се автомобили ще доведат до по-нисък марж на печалбата в краткосрочен план. Това са скъпи дългосрочни усилия, които ще се отплатят след известно време, ако изобщо се отплатят.


Ford обяви целта за намаляване на разходите с 3 милиарда долара в същото време, в което съобщи и за рязко намаляване на печалбите през първото тримесечие.

Компанията беше подложена на натиск от акционерите заради намаляващите печалби и ниската цена на акциите. По-рано тази година акциите на компанията производител на електрически коли Tesla надминаха тези на Ford по пазарна стойност.

Цената на акциите на
Ford пък намаля с близо 10% до момента тази година.

Съученици му казали, че е луд да работи за Ford, сега той е шефът "Философията ми винаги е била винаги да тичам към огъня," казва Марк Фийлдс

Ford и други американски автомобилни производители бяха подложени на натиск от президента Доналд Тръмп да създават работни места в САЩ. Като кандидат-президент миналата година той многократно атакуваше Ford заради инвестициите му в заводи в Мексико.

Компанията обаче си спечели похвала от американския президент, след като обяви в началото на януари, че се отказва от плановете си за завод в Мексико и ще инвестира 700 милиона долара в завод в Мичиган за производство на електрически и самоуправляващи се коли.

Компанията обаче не се е отказала от плановете си, обявени миналата година, да премести цялото си производство на малки автомобили в Мексико. Тя отмени плановете си за следващ завод в Мексико заради по-слабото търсене на малки коли като цяло.

Малките автомобили, които трябваше да бъдат произведени там, сега ще бъдат произведени в друг мексикански завод.