Чепишев: Клиентът получава най-доброто, което някога е получавал
В последната година пазарът на имоти се развива бурно и смислено. Тече едно уплътняване на градската среда, а именно да се реализират проекти там, където има развити транспортни връзки.
Хората, които разбират от този бизнес, правят точно това. Строят се жилищни сгради и малки комплекси там, където има метро и добри транспортни връзки, заяви Христо Чепишев, строителен предприемач, по време на панел Недвижими имоти от финансовия и икономически форум Шумът на парите.
Пазарът на имоти е 95% български и ако съдим по цифрите, върви нагоре.
В момента българският клиент, независимо дали си купува апартамент или наема офис, получава най-високо качество на продукт, което някога е получавал, според Чепишев.
В момента качеството във високия сегмент е изключително. Над световните стандарти.
Като пример за това строителният предприемач сподели, че в неговия комплекс Еделвайс 2, строен преди 5-6 години, изолацията, която е била поставяна, е била с дебелина 10 см., докато в по-новия Еделвайс 3, изолацията вече е с дебелина от 20 см. „Пазарът го иска и строителният предприемач е длъжен да го предостави“, казва Чепишев.
В Еделвайс 2 също така инсталираните газови котли са стрували по 1 500 лв. В момента газовите котли, които се инсталират в Еделвайс 3, струват 3 800 лв. Не защото строителният предприемач иска да продава по-скъпи котли, а защото вече няма право да инсталира старите. Те просто не се произвеждат. Това е пример как за пет години се променят нещата, според Чепишев.
В момента на офиса пазара вероятно има само една сграда със сертификат, според строителния предприемач. Има най-различни стандарти за качество и когато една сграда се сертифицира по даден стандарт, е много ясно какво качество се предлага, както при хотелите, казва той.
След 2-3 години 80% от строящите се в момента сгради ще бъдат със сертификати за качество, убеден е Чепишев.
Самите клиенти също са на много високо ниво. Те изискват и строителният предприемач е длъжен да отговори на изискванията.
Чепишев също така сподели, че фирма, която е негов клиент, му е предоставила 78 страници изисквания за строеж на сграда преди началото на проекта.
Във връзка с това, че в София има прекалено много автомобили, според Чепишев, никой не взима на сериозно въпроса с електромобилите. Сега е моментът, в който общината и държавата трябва да помагат за развитието на този вид транспорт, смята той.
Спонсори на проявата през 2017 г. са Уникредит Булбанк, Алкомет, Адмирал Маркетс, Сирма Груп Холдинг, Amundi Asset Management, iuvo, Интернационал Хотел Казино & Тауър Суитс, Регус България, LG, Mastercard, Garitage Park и Американският университет в България.
Медийни партньори на Шумът на парите' 2017 са Novini.bg, Economic.bg, Broker.bg, списание Икономика, Kaldata.com, Offnews, SmartMoney.bg и Enterprise Europe Network.
Повече информация за лекторите и програмата на събитието може да намерите на https://profit.bg/forum/ или във Facebook.