D&G отговори с тениска за $245 на призивите за бойкот на марката
Откакто Доналд Тръмп встъпи в длъжност като президент на Щатите, търговските марки се борят с това как да се справят с отвръщането на клиентите, базирано на очевидната им подкрепа или опозиция за администрацията на милиардера.
В отговор на критиците на работата им за първата дама Мелания Тръмп, луксозният бранд Dolce & Gabbana се осмели да постъпи по различен начин.
Италианската модна къща е една от най-новите цели на анти-Тръмп потребителите, които призоваха за бойкот на марката, тъй като Мелания Тръмп многократно носеше нейни дрехи на официални събития, посочва Time.
След като пое новата си роля, първата дама неколкократно избра модели на D&G за големи събития. Тя носеше палто за 51 500 долара на марката на срещата на върха на Г-7 в Италия, както и блейзър за 2 900 долара официалния си портрет в Белия дом.
За разлика от други дизайнери, като Tom Ford и Sophie Theallet, които отказаха да обличат първото семейство, D&G е с радост прегърнаха тази възможност.
Дизайнерът Стефано Габана, например, няколко пъти публикува снимки на Мелания Тръмп, облечена в дрехи от D&G, на личната си страница в Instagram под хаштага #DGWoman.
В резултат на това се появиха негативни реакции, като някои критикуват марката и нейните дизайнери за очевидната подкрепа на администрацията на Тръмп, а други хвалят D&G за обличането на първата дама.
D&G реагира на критиците си със смесица от хумор и предприемачески дух. Миналата седмица брандът обяви продажбата на тениска, която се присмива на бойкота.
Върху нея е отпечатан надпис #BOYCOTT DOLCE & GABBANA, като дрехата се продава за 245 долара.
Модната къща също така пусна и видеоклипове с фалшиви протести – подобно на спорната реклама на Pepsi с Кендъл Дженър, в които се настоява за бойкота на D&G.
Дизайнерът Габана популяризира тениската и кампанията на личния си профил в Instagram с хаштагове #fakenews и #realtshirt.
Действията на марката са в противоречие с поведението на други компании, които се стремят да стигнат едновременно до поддръжниците на Тръмп и до неговите опоненти.
Nordstrom, например, продължи да продава продуктите на Иванка Тръмп скоро след изборите и се яви като "балансьор" в битката между поддръжниците и критиците на първата дъщеря. В крайна сметка универсалният магазин спря да предлага нейната модна линия, оправдавайки се с ниски продажби - ход, който предизвика гневен туит от президента.
По същия начин PepsiCo се изправи пред бойкот от привържениците на Тръмп, предизвикан от фалшиви новини за анти-Тръмп коментари на главния изпълнителен директор на компанията Индра Ноуи, които обаче тя никога не е правила.
Pepsi призна, че Ноуи погрешно се е намесила в неподходящ момент, но за разлика от D&G, компанията не взе страна в дебата между поддръжниците и противниците на Тръмп.