Френският стартъп Agricool отглежда ягоди в специални контейнери, разположени около големите градове. Идеята очевидно е перспективна, тъй като компанията получи финансиране в размер на 9.1 млн. долара от Jacques-Antoine Granjon и Thibault Elziere, които се присъединиха към настоящите инвеститори Henri Seydoux и Daphni.

Тайната на Agricool е скрита в контейнерите. Благодарение на тях, компанията може да контролира всички процеси, свързани с отглеждането на ягоди - температурата, влажността, нивото на въглероден диоксид, спектъра на светлина и дори цикъла ден/нощ.

За да стигне до това ниво, компанията, например, е търсила перфектните LED крушки, чрез които да осигури реалистичното хвърляне на светлина върху растенията. След като не са успели с редица предложения, накрая стартъпът е наел човек, който да проектира уникални LED крушки специално за нуждата на Agricool, пише TechCrunch.

Друг интересен пример от дейността на компанията е контролирането на цикъла ден/нощ. Осветлението се намалява и изключва и обратното на всеки 24 часа. Но имат ли нужда действително ягодите от 24-часов цикъл? Може би 20 часа биха били достатъчни, като освен това ягодите ще узряват по-бързо.

За да направят всичко това много по-мащабно, Agricool притежават оранжерия в покрайнините на Париж, където провеждат тестове. Там се изграждат и специалните контейнери, като до този момент компанията е произвела 6 прототипа на специализираната апаратура.

Това обаче е едва първата стъпка в плановете на Agricool. Компанията иска да индустриализира процеса и да разположи тези контейнери навсякъде около големите градове по света. Това лято стартъпът ще разположи 5 контейнера около Париж.

Следващата стъпка е продукцията, отгледана в контейнерите, да бъде реализирана на пазара. Agricool ще продава ягодите при средна цена от 4 евро за 250 грама. За сравнение, органичните ягоди се търгуват във Франция при цена от около 6.70 евро за 250 грама.

Основната причина ягодите на Agricool да са по-евтини е липсата на посредник между производителя и крайния клиент. Идеята е хората да отиват до тези контейнери и да купуват ягодите директно от тях.

За да се разрасне броят на контейнерите, компанията обмисля да се насочи към франчайзинг модела, като Agricool се концентрира върху разработването на технологията, а партньорите им развиват бизнеса с ягоди, отгледани в контейнери.

Освен това, Agricool обмисля и навлизането на пазара и чрез други плодове и зеленчуци, като домати и чушки.