Глоба за домакин от AirBnB, отказала да приеме азиатка в дома си
Домакин от AirBnB, която проявила дискриминационно отношение към азиатски гост, беше глобена с 5000 долара и й било наредено да посещава азиатско-американски курс, пише ВВС.
Тами Баркър отменила резервацията на Дин Сух, а в съобщението, което й изпратила, пишело: „Една дума казва всичко. Азиатка“. Глобата била наложена въз основа на новото споразумение между AirBnB и Службата за справедливо наемане на работа и жилищно настаняване в Калифорния (DFEH).
То позволява на DFEH да проучва домакините, от които има оплаквания за дискриминация. AirBnB е услуга, която позволява на обикновени хора да отлагат под наем свободни стаи или цели имоти на туристи.
Мерките бяха взети, след като резултати от изследване показаха, че за някои раси е по-трудно да резервират стаи. Глобата и искането за посещаване на курс и полагане на общественополезен труд в организация, защитаваща правата на гражданите, са първият път, в който знаковото споразумение се използва за наказание на домакин от AirBnB.
Баркър отменила резервацията на Сух малко преди 26-годишната жена да пристигне в жилището й в Биг Беър, щата Калифорния, съобщава DFEH. В съобщения, изпратени чрез приложението на AirBnB, Баркър пише: „Нямаше да ти го дам под наем, дори да беше последният човек на земята“. По-късно допълнила: „Няма да позволя чужденци да казват на тази страна какво да прави“ и „Затова имаме Тръмп“.
В запис, направен малко след отмяната на резервацията, Сух разказва емоционално какво се е случило. „Оказва се, че след като живях 23 години в САЩ, се случва това. Няма значение колко добре се отнасям към другите. Ако си азиатец, си по-малко човек. Хората могат да се третират като боклук“, казва Сух.
Guardian цитира адвокат на Баркър, който казва, че тя съжалява за поведението си и изразява надежда, че действията на DFEH ще имат „положителен резултат след този нещастен инцидент“.
Сух се свързала с DFEH, за да направи оплакване. Сега службата работи с AirBnB, за да информира дискриминираните гости, че има силна процедура за подаване на оплаквания.
„Никой не знае, че сме тук. Хората не знаят интуитивно къде да се насочат. В споразумението, което постигнахме с AirBnB, компанията задължително ще осигурява информация на гостите за нас“, казва пред ВВС Кевин Киш, директор на DFEH.
Най-търсените дестинации, според Pinterest и AirbnbНякои от тях са доста изненадващи
Но подобни близки връзки в момента съществуват само в Калифорния - щата, където е базирана AirBnB. Тук регулаторите са особено агресивни в разрешаването на редица проблеми, възникнали в резултат на растежа на компанията.
“Нищо не пречи на други щати или други страни да постигат подобни споразумения. Това ще създаде работа за AirBnB, но не смятам, че хората създават такава платформа с намерението да дискриминират хора. Мисля, че това е изненадващо за някои от създателите й“, казва Киш.
Той допълва, че е бил впечатен от начина, по който AirBnB се отнася към този проблем. В интервю за ВВС миналата година съоснователят на платформата Брайън Чески заяви: „Създадохме тази компания с вярата, че хората изначално са добри. Повечето хора наистина са добри, но когато имате сто милиона души, има някои, които не споделят вярата ви“.