Дълги години компанията за краткосрочно наемане на квартира Airbnb не обръщаше особено внимание на Китай. Сега обаче, когато все повече млади китайци разполагат с пари за пътуване, нещата са на път да се променят.

Компанията обяви, че ще увеличи тройно екипа си в най-многолюдната страна в света – от 60 на 180 души, като удвои размера на инвестициите си на китайския пазар. Освен това компанията обяви специално име, предназначено за Китай - Aibiying, което, след груб превод, гласи „приветстваме един другиго с любов“.

Airbnb започна да надгражда бизнеса си в Китай още през миналата година, когато осигури 24/7 съпорт за потребителите на мандарин. Стартъпът съхранява личните данни на местните потребители на сървъри, позиционирани в рамките на страната, за да спази законовите изисквания на правителството. Освен това компанията си партнира с платежната платформа Alipay и комуникационния гигант WeCaht, пише CNN.

Американският стартъп, който се оценява на 31 млрд. долара, среща обаче един сериозен проблем – в Китай вече функционира компания за краткосрочни наеми на квартири, а именно местната Tujia, която притежава огромен дял от този бизнес в страната.

Подобно на други американски технологични гиганти, Airbnb се сблъсква с особеностите на китайския пазар що се отнася до интелектуална собственост. Редица китайски компании директно копират услугите на чуждестранни корпорации, отчитайки сериозни приходи.

Така например, компанията за споделено пътуване Uber похарчи милиарди, за да се наложи на китайския пазар, само за да продаде по-късно бизнеса си на местния конкурент Didi Chuxing.

"Научихме от други компании, че е важно да подходим правилно към Китай“, посочва говорител на Airbnb. “Знаем, че локализацията е действително важна“.

Tujia разполага с повече от 430 хил. листнати квартири, покриващи 312 града в страната. За сравнение, американският стартъп има едва 80 хил. листнати квартири в Китай.

Компаниите, занимаващи се с този вид бизнес, определено има за какво да се борят. Според доклад на базираната в Пекин консултантска фирма iResearch, пазарът на онлайн наемите на квартири в Китай ще нарасне до 1.5 млрд. долара през тази година.