Проблемът на Facebook - високите разходи
В последните три месеца анализаторите от Уолстрийт понижиха очакванията си за печалба от страна на Facebook.
Въпреки това акциите на компанията добавят 43% от началото на 2017 г., а това се случва броени дни преди обявяването на резултатите за второто тримесечие на годината, пише CNBC.
Анализаторските очаквания са за печалба от 4.85 долара на акция за годината. Това означава, че хората, на които им се плаща да следят отблизо бизнеса на социалната мрежа, прогнозират с 11% по-ниска печалба спрямо тримесечие по-рано (5.44 долара на акция).
Основната причина за това по всяка вероятност са по-високите разходи от страна на Facebook.
"Продължаваме да смятаме, че за цялата 2017 г. капиталовите разходи на компанията ще достигнат 7-7.5 млрд. долара, което е с 50% повече спрямо година по-рано, споделя Дейвид Уенър, финансов директор на Facebook през май, по време на обявяването на резултатите за първите три месеца на годината.
"През годината планираме няколко инициативи, които смятаме, че ще са полезни за нас в дългосрочен план, но те ще повлияят негативно на финансовите ни резултати, казва още Уенър.
Най-големите разходи са насочени към изграждането на нови центрове за данни, което е продиктувано от по-силния трафик на видео съдържание в социалната мрежа.
Също през май съоснователят на компанията Марк Закърбърг заяви, че в последната година времето, което хората прекарват в гледане на предавания и събития на живо, се е увеличило четири пъти. А това е само една от услугите за видео, които Facebook предоставя на своите вече над 2 млрд. потребители, която по последни данни е с дял от 20% от общото видео съдържание.
Към днешна дата Facebook вече има изградени девет центъра за данни, като вече планира и откриването на нови. Друг голям разход за компанията ще е назначението на близо 3000 души, които да модерират видео съдържанието, за да може да се премахват материалите, промотиращи насилие, тероризъм и/или фалшиви новини.
Не на последно място трябва да се спомене, че компанията работи активно и с издателите за придобиването на права върху съдържанието, което те генерират. Припомняме, че Европейската компания работи върху промени в законодателството, което цели регулиране на партньорските отношения между новинарските сайтове и технологичните гиганти като Google и Facebook.
Днес акциите на Facebook се търгуват при съотношение 33.6 на съотношението цена/печалба, използвайки очакваните резултати за настоящата година. Това е сравнително високо на фона на средното P/E съотношение на 100-те най-скъпо оценени компании на Nasdaq, което по последни данни възлиза на 20.9.