Марки за луксозни обувки със сделка за 1 млрд. евро
Американската марка Michael Kors съобщи във вторник, че купува британската компания за луксозни обувки Jimmy Choo за сумата от 896 млн. паунда (около 1 млрд. евро), съобщават ВВС и испанският вестник El Pais.
През април британската марка разкри, че е обявена за продажба, две години след като излезе на борсата в Лондон. Сделката е била одобрена от управителните съвети на двете компании.
Акционерите на Jimmy Choo ще получат по 230 пенита за акция на компанията, или премия от 18% спрямо цената на акциите при затварянето на сесията на лондонската борса в понеделник. Премията достига 36.5% спрямо 21 април, т.е. точно преди съобщението за продажбата на британската марка, отбелязва El Pais.
Освен обувки, Jimmy Choo произвежда и гама луксозни стоки, но продажбите намаляха в последните години. Въз основа на споразумението, Jimmy Choo ще се превърне във филиал на Michael Kors, пише ВВС.
Корс, който е почетен председател и главен творчески директор на компанията, носеща неговото име, заяви: „Възхищаваме се на бляскавия стил и умението за задаване на тенденции при дизайните на Jimmy Choo. Очакваме с нетърпение да приемем марката в нашата компания за луксозни стоки“.
Корс информира, че сделката, която се очаква да бъде завършена в четвъртото тримесечие на 2017 г., не е подложена на никакви условия за финансиране, а за покупката компанията му е получила мостов кредит от JPMorgan Chase Bank и Goldman Sachs Bank USA, за да отговори на поставените изисквания от британските власти.
Michael Kors Holdings съобщи, че се очаква придобиването да донесе редица ползи, включително „възможност продажбите на Jimmy Choo да нараснат до един милиард“ и „по-балансирано портфолио с по-голямо разнообразие на продуктите“.
Jimmy Choo ще има възможност да постигне растеж и в категорията на мъжките луксозни обувки и да засили присъствието си на глобалните пазари, „особено на бързонарастващия пазар в Азия“.
Пиер Дени ще продължи да изпълнява длъжността делегиран съветник на Jimmy Choo - пост, който заема от 2012 г. В същото време креативният директор Сандра Чой ще продължи да ръководи творческите екипи и дизайна на компанията.
Компанията беше създадена от малайзийския дизайнер на обувки Джими Чу, който е получил образованието си в прочутия Cordwainers Technical College в Лондон, и от бившата журналистка във Vogue Тамара Мелън през 1996 г.
Тя бързо привлича клиенти сред музиканти, актриси и кралски особи. Херцогинята на Кеймбридж Катрин е почитателка на британския дизайнер на обувки, както и певицата Бионсе и актрисата Ема Стоун.
През годините обаче марката премина през различни собственици. Мелън и първата от няколко различни компании за дялов капитал купиха компанията от Чу през 2001 г. Десет години по-късно Мелън напусна бизнеса, за да създаде собствена марка дрехи.
През 2014 г. Jimmy Choo беше листната на борсата в Лондон, когато компанията JAB, притежавана от германското семейство Рейман, беше основен акционер.
Jimmy Choo има над 150 магазина в цял свят, сред които са и най-престижните в света. През 2016 г. компанията постигна нетна печалба от 15.4 млн. паунда.
От нейна страна, марката Michael Kors, известна с линиите си аксесоари и прет-а-порте, беше създадена през 1981 г., представена е на борсата в Ню Йорк, има магазини в стотина страни, а годишните й продажби достигат 4.5 млрд. долара.