Утре стартира изграждането на Струма между Благоевград и Крупник
Утре, 31 август, стартира изграждането на участъка между Благоевград и Крупник от автомагистрала „Струма“, съобщават от пресцентъра на агенция "Пътна инфраструктура".
Лот 3.1 от км 359+000 до км 366+000 и от км 370+400 до 376+000 е част от проекта АМ „Струма“ - лот 3.1, лот 3.3 и тунел „Железница“. Той се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Символичната първа копка на обекта ще бъде направена в близост до Благоевград, където завършва лот 2 от автомагистралата. На церемонията ще присъстват министрите на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, председателят на Управителния съвет на агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов, народни представители, кметове и др.
Виадукт при км 363+600 на лот 3.1 от АМ „Струма“
Общата дължина на лот 3.1 от АМ „Струма“ е 12.6 км. Изпълнител е ДЗЗД „АМ СТРУМА 3.1“ с водещ съдружник в дружеството „Агромах“ ЕООД и партньори: „Пътища Пловдив“ АД, „Хидрострой“ АД, „Пътища Пловдив Груп“ ЕООД, „АБ“ АД и „Алве Консулт“ ЕООД.
Стойността на договора е 139 021 499.92 лв. без ДДС. Строителният надзор ще осъществява ДЗЗД „СН АМ Струма Лот 3.1“, в което участват: МОТТ МАКДОНАЛД ЛИМИТИД, Великобритания; „Трансконсулт-БГ“ ООД и „Тест Консултинг“ ООД. Техният договор е за 1 695 249.00 лв. без ДДС.
Общата дължина на АМ „Струма“ - от Даскалово до границата с Гърция, е 150 км. Автомагистралата е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, свързващ Видин с Кулата, и по нея преминава трафикът за Гърция.
Надлез при км 365+400 и част от кръговото на пътен възел „Благоевград-Юг“
Направлението се използва като най-кратък маршрут между Западна, Централна Европа и Бяло море, а също и като връзка на Европа с Азия.
Със средства от ОП „Транспорт“ 2017-2013 г. агенция „Пътна инфраструктура“ изгради общо 69 км от АМ „Струма“ в отсечките Долна Диканя – Дупница (16.78 км), Дупница – Благоевград (37.48 км) и Сандански – Кулата (14.7 км).
С финансиране от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. продължава строителството и на останалата част от трасето.