Можете ли да печелите пари от Instagram и колко точно?
Може да звучи несправедливо да работите от 9 до 17 ч. всеки ден, а някои хора да пътуват по света безплатно, да получават големи суми и да си правят снимки на невероятни дестинации.
Но ако винаги сте искали да водите начин на живот на човек, оказващ влияние в социалните мрежи, има прост начин да разберете дали профилът ви отговаря на изискванията.
Сайтът Inkifi създаде инструмент, който може да изчисли колко струват публикациите ви в Instagram въз основа на броя на последователите ви. Просто трябва да въведете потребителското си име в приложението за споделяне на снимки, пише Business Insider.
И не си мислете, че са ви необходими стотици хиляди последователи, за да имате шанс да спечелите пари. „Микро-инфруенсърите“ - хора, които имат само 3000 последователи в социалната мрежа, искат пари от някои марки, за да включат техни продукти в публикациите си.
Потребителите на Instagram с 3000 до 10 000 последователи могат да искат от марките между 65 и 130 долара за публикация, а хора с повече от 10 000 последователи могат да претендират за повече от 460 долара за снимка.
Inkifi използвал данни от доклада „Състоянието на инфлуенсър маркетинга 2017“ и изчислил, че средната цена на всеки последовател в Instagram е 0.01 долара, въпреки че договорите между хората, оказващи влияние, и марките варират.
31-годишната Елма Беганович, която е суперзвезда в Instagram със 735 000 последователи в социалната мрежа, споделя пред Business Insider, че нещата могат бързо да се променят, ако си го поставите за цел.
Двете със сестра й напуснали корпоративната си работа през 2013 г., за да станат звезди в социалните мрежи, които по това време били в начален етап на развитието си.
Беганович споделя, че за две години цената, която искали за една спонсорирана публикация, се повишила от 100 долара на 20 000 долара.
Според Inkifi Ким Кардашян би печелила 580 000 долара само от една публикация в Instagram въз основа на броя на последователите й, а супермоделът Джиджи Хадид би печелила 200 000 долара. Техните имена обаче вероятно струват доста повече на марките.
Според експертите обаче стойността на дадена публикация за марката не зависи само от броя на последователите.
„Марките трябва да гледат цената за ангажимент, т.е. цената на публикацията, разделена на броя на коментари, харесвания и споделяния, защото в наши дни всеки може да си купи аудитория“, казва Лайза Таргет, генерален мениджър на компанията Tribe във Великобритания.