Жива стена прочиства въздуха посредством изкуствен интелект
Повечето хора прекарват около 22 часа навън, но знаете ли, че атмосферата в помещенията може да съдържа повече вредни вещества, отколкото околната среда? В опит да подобри качеството на въздуха в закрити помещения и да стимулира връзката между човек и природа финландската компания Naava проектира умна зелена стена, снабдена със сензори и изкуствен интелект.
Продуктът е описан като „напълно автоматизирано, прочистващо, овлажняващо и живо стенно растение“.
Покрай проекта е проведено научно изследване, което потвърждава положителните ефекти от наличието на такава стена в закрито пространство. Тя изсмуква вредните вещества от въздуха.
Философията зад зелената стена на Naava е доста проста. Растението абсорбира въздуха, микробите в корените му прочистват въздуха и след това вентилатори изтласкват прочистения въздух обратно в стаята. Растенията се развиват върху безпочвена основа. Става дума за вертикална градина, която може да се прикрепи към стена или пък стенен разделител.
Зелената стена е снабдена с вграден воден резервоар. Не изисква наличие на естествена светлина, тъй като разполага с лампа.
Нико Ярвинен, съосновател на Naava, споделя, че всеки американец вдишва около 3000 галона замърсен въздух всеки ден, пребивавайки на закрито. Според него хората не се намират в най-здравословна и благоприятна среда за живот.
Naava иска да промени това и да създаде оптимална среда, която да поддържа доброто здравословно състояние.
Зелените стени са подходящи за помещения с 650 кв. фута въздух, казват от компанията. Според изчисленията й продуктът редуцира вредните вещества.
Седем изследователи от научни институции в Австралия, САЩ и Великобритания са тествали зелената стена и са открили, че тя успешно се справя с неутрализиране на високи нива на замърсеност на въздуха.
В момента екипът на Naava обслужва зелените стени на своите клиенти веднъж на 4-6 седмици. Цената на услугата е 249 долара месечно. Компанията засега се грижи за над 1000 зелени стеннни инсталации и наскоро представи продукта си в САЩ.