Само преди няколко месеца Amazon придоби щатската верига супермаркети Whole Foods за 13.7 млрд. долара. Стратегията бе последвана и от китайската Alibaba, която обяви, че е закупила 36.16% от разполагащата с 490 супермаркета в Китай Sun Art Retail Group Ltd.

След сделката Alibaba ще стане вторият най-голям акционер в компанията.

Френската група Groupe Auchan SA притежава 36.18% от компанията, а тайванската Ruentex е с 4.67 на сто.

Пазарът на храни в Китай се оценява на около 500 млрд. долара годишно, но 85% от тях са закупувани офлайн. Очакванията са до 4 години той да нарасне до 660 млрд. долара.

Със сделката Alibaba иска да подсигури по-голям дял от пазаруването онлайн от супермаркетите в страната. Този пазар се очаква да достигне до 180 млрд. долара през 2020 г.

Sun Art Retail Group държи 8.2% дял в Китай в своя сегмент, където се конкурира с големи играчи като China Resources и Wal-Mart Stores Inc.

От Alibaba също така информираха, че възнамеряват да отправят предложение за придобиването на останалите около 23% от капитала на компанията.

От 2015 г. насам Alibaba е инвестирала около 9.3 млрд. долара във физически магазини.

Книжата на Amazon са поскъпнали с 50% от началото на 2017 г., докато повишението при Alibaba e от над 110%. Днес пазарната оценка на Amazon е 543 млрд. долара, а Alibaba е с капитализация от 464 млрд. долара.