Китай отвори пазара си за чуждестранни стоки
Китай намали драстично тарифите за внос от чужбина на 187 продукта с цел подхранване на икономическия растеж чрез провокиране на вътрешното потребление.
Финансовото министерство обяви, че намалява тарифите за внос на стоки от чужбина от досегашната средна ставка в размер на 17.3% до средното ниво от 7.7%, предава BBC.
Така сред вносните стоки, които ще поевтинеят на вътрешния китайски пазар поради по-ниските разходи за внос, попадат разнообразни продукти, като лекарства, храни, дрехи, хранителни добавки и др.
Новата тарифа влиза в сила от началото на декември тази година.
Ходът на китайските власти цели да накара китайците да харчат парите си в страната, вместо да пътуват в чужбина, за да пазаруват по-евтини чуждестранни стоки.
Новата политика може да се тълкува като частично отваряне на китайската икономика към света, тъй като вносните стоки ще станат по-евтини, респективно чуждестранните компании ще реализират повече продажби на милиардния пазар.
Американският президент Доналд Тръмп дълго време се оплакваше, че китайските практики са нечестни спрямо щатските компании. Действително новината идва малко след като Тръмп беше на посещение в Китай.
Производителите на шотландско уиски могат също да погледнат с оптимизъм, тъй като тарифата за внос за тях пада от 10% на 5%. По думите на Розмари Галахър от Scotch Whisky Association, Китай е важен пазар за износ на алкохол.
„През първите 6 месеца на 2017 г. търсенето на уиски в Китай скочи поради икономическия подем, като директният износ постигна увеличение с 45% до 27 млн. паунда”, казва Галахър.