Когато една авиокомпанията обяви, че разполага с 1000 места за стюардеси за полети за 2018 г., за постовете са кандидатствали над 125 000 души. Това означава, че от тях ще бъдат одобрени по-малко от 1%. В сравнение, през 2016 г. в Харвард са приети 5.1% от кандидатите.

"Ние не сме просто сервитьорки в небето", казва Шон Катлийн, бивша стюардеса.

"Първият ни приоритет е да ви пазим, за което се искат седмици обучение. Трябва да се научим на самозащита, как да усмирим гневен пътник и как да реагираме, ако някой получи сърдечен пристъп. Да бъдеш стюард или стюардеса може да се окаже по-трудно от това да си полицай“, добавя Катлийн.

33-годишната Шанън Конталонис, която е прекарала 11 месеца в полети за ExpressJet, казва: "Хората трябва да се радват, че знаят само 10 процента от това, което правим по време на полетите. Ако ни виждате да правим останалите 90%, това означава, че има проблем с полета“.

Черил А. Шварц, друг бивш служител, допълва списъка от умения за пресяване на кандидатите: образование в колеж, говорене на много езици, привлекателен външен вид, отлични словесни умения, опит в обслужването на клиенти, основна компютърна грамотност и математическа компетентност, желание да са постоянно на път, пропуснати рождени дни, празници и дълги раздели със семейството.

Както и и да може да бута количка, пълна с безалкохолни под наклон.

Авиокомпанията организира лагер

Мечтата за пътуване до екзотични дестинации много бързо се сменя с действителността, когато стюардесите трябва да преминат през различни симулационни ситуации, като катастрофа, пожар, изучаване на спешни процедури, самозащита и научаване на разположението и оборудването на всеки самолет.

Графикът е ужасен

Стюардесите често са "на повикване" и трябва да бъдат на разстояние до летището от два часа или по-малко, за да реагират навреме, ако се наложи спешен полет. "Ако не сте отговорили на телефона си на повикване или не сте върнали разговора в рамките на 15 минути, ще получите наказателна точка. Три такива и си вън! ", казват от авиокомпания.

Освен това трябва да са винаги "готова резерва" няколко дни в месеца, което означава, че са в униформа и чакат в салона за екипажа на летището, в случай че има нужда да летят. Могат да заявят почивен ден месец предварително.

Заплащане: само след като вратите на полета се затворят

На стюардесите се заплащат "полетни часове", които не започват да текат, докато вратата на кабината на самолета не се затвори. Така че, ако има забавяне, това не се смята. Така ако работният ден е 10 часа, реално може да се платят само половината.

Свободните полети са страхотни - когато можете да ги получите

Всеки стюард знае, че безплатните полети са най-хубавата част от работата, но те идват с предупреждения. Екипажът, който не е на работа, а лети за удоволствие, винаги е в режим на готовност и клиентите, които са си платили билетите, са с приоритет.

Така че ако сте си набелязали пътуване около Коледа, шансът да се случи е много малък.

Пътниците ще флиртуват

Според стюардесите едно от най-погрешните схващания е, че на тях им харесва, когато пътниците флиртуват с тях. Те не разбират, че обслужването се заключава само в самолета, но не и извън него.

Или може да ви трогнат

Катрин е изненадана колко често е била съветник на някото, който лети, за да каже сбогом на умиращ родител. "Ще видите колко самотни хора има, особено възрастни, и как се радват, когато някой само поговори с тях“, казва тя.

Мини ваканциите са рядкост

Катрин каза, че между повечето полети има 10 – 18 часа разлика, което е достатъчно за вечеря с колеги и малка разходка. Понякога има обаче по 24 часа почивка, в които можете да разгледате някой град.