Singapore Airlines e променила маршрута на самолетите си между Азия и САЩ по-рано тази година заради опасения от ракетите, изстрелвани от Северна Корея, предава CNN.

Говорител на авиокомпанията съобщи, че тя е пренасочила дневните си полети между южнокорейската столица Сеул и Лос Анджелис след изстрелването на севернокорейска ракета през юли.

Летателните пътища в региона са обект на сериозно преосмисляне, след като други две азиатски страни съобщиха, че някои от пилотите им смятали, че са видели друга балистична ракета на Северна Корея, тествана миналата седмица.

Cathay Pacific съобщи, че екипажът на полет от Сан Франциско за Хонконг е съобщил, че е видял ракетата, която навлизала повторно в атмосферата на Земята на 29 ноември.

Korean Air информира, че пилотите на два от полетите й за Сеул „са видели светкавица и всички помислили, че това трябва да е ракетата заради времето на изстрелването й“.

Северна Корея изстреля най-голямата и най-мощна ракета в арсенала си до момента. Пхенян съобщи, че ракетата е прелетяла на височина от 4475 километра, преди да падне във водите край западното крайбрежие на Япония.

Singapore Airlines съобщиха, че полетите й не преминават „в близост до траекторията на ракетата“ заради промяната на маршрута за избягване на северната част на морето между Корейския полуостров и Япония.

Самолетът на Cathay също не е прелетял над тази част от морето, показват данни за проследяване на полетите.

Авиокомпанията съобщи, че полетът й е бил „далеч от мястото на събитието“ и не е засегнат от ракетата, но екипажът съобщил за видяното на контролната кула в Япония, в съответствие с процедурите.

„Поддържахме контакт със съответните власти и индустриални органи, както и с авиопревозвачите. В момента никой не променя маршрути или оперативни параметри. Оставаме нащрек и следим развитието на ситуацията“, съобщиха от Cathay.

Korean Air не предоставя подробности за полетите, когато е видяна „светкавицата“, и не съобщава дали това съвпада с времето на събитието.

Промяната на маршрута на Singapore Airlines през юли се случва, след като самолет на Air France премина източно от траекторията на друга ракета, изстреляна от КНДР, около пет-десет минути, преди тя да падне във водата.

По онова време говорителят на американското министерство на отбраната Джеф Дейвис предупреди, че севернокорейската ракета е „прелетяла през оживено въздушно пространство, използвано от пътнически авиокомпании“.

Южна Корея твърди, че Пхенян редовно не изпраща предупреждения до пилотите, когато изстрелва ракети и така те не са предупредени за потенциалните рискове по време на полета им.

Шансът самолет да бъде ударен случайно от ракета са „едно на милиарди“, смята анализаторът в областта на авиационната безопасност Дейвид Суси.