Tesla има нов конкурент. Китайската компания за електрически автомобили Nio представи първия си масов модел, който изпъква с доста ниска цена.

И по-точно – два пъти по-ниска от цената на Model X на Tesla, който се търгува срещу 126 хил. долара в Китай.

Моделът на Nio носи името ES8 и се продава срещу 67 хил. долара, предава CNBC.

Като местна компания, Nio се ползва от предимствата, които носи китайската политика за субсидиране на електрическите автомобили.

Именно това е и причината, поради която всички чуждестранни автомобилни концерни искат да отворят производствени мощности в страната, тъй като така ще се закачат към субсидираната подмяна на автомобилния парк в Китай.

„Трудно е да се предположи“ как това ще засегне продажбите на Tesla в Китай, посочва основателят и президент на Nio Уилям Ли. „Може би Tesla ще продават по-малко, след като нашият продукт вече е готов. Или може би, защото целият пазар се разраства, те ще продължат да увеличават продажбите. Трудно е да се каже“, коментира той.

„Но имаме много потребители, които идват при нас от Tesla, и много, които купуват продукти и от двете компании“, казва Ли.

Това, което е ясно засега, е, че двата производителя са конкуренти.

„Със сигурност мисля, че Tesla са конкуренция по отношение на това какво да изберат потребителите. Но няма да кажа, че ние сме китайската Tesla или че те са американските Nio”, посочва Ли.

Автомобилът ES8 е оборудван със система на база на изкуствения интелект. Колата може да ускорява до 100 км/час за 4.4 секунди.

По време на представянето на модела Nio обявиха и план за инфраструктура за зареждане на електрически возила, която може да се наема за близо 20 хил. долара на месец. Китай осигурява субсидии и за подобни проекти.

Собствениците на ES8 ще могат да зареждат на станции, които позволяват батериите им да бъдат заменени за 3 минути, посочват от Nio. Освен това и мобилни екипи ще пътуват до водачите, ако техните автомобили се нуждаят от презареждане, ако наблизо няма станция.

Nio планира да изгради около 1 100 Power Swap станции и да назначи около 1 200 Power Mobile екипа до 2020 г.

Политиката на Китай за масово въвеждане на електрически автомобили привлича вниманието на почти всички концерни по света, включително BMW и Volkswagen.

Tesla също иска да произвежда коли в Китай, който е най-големият пазар на електрически автомобили в света. Продажбите на нови електрически коли скачат с 51.4% през първите 10 месеца на тази година, по данни на Reuters.

Основана през 2014 г. под името NextEV, Nio е подкрепена от технологичния гигант Tencent.

Производителят обмисля листване на една от фондовите борси в САЩ през следващата година, пише Bloomberg, позовавайки се на хора, запознати със ситуацията.

Ли обаче посочва, че няма предвидена дата за предприемането на IPO.