Ако пътувате често, със сигурност има моменти от престоя ви на летището, в които се чудите за какво служат нещата, които забелязвате наоколо.

Вземете например факта, че настилката на повечето летища е мокет. Навярно си мислите, че терминалите, в по-голямата си част, трябва да бъдат проектирани с твърди подове, за да могат пътниците и багажът им да се придвижват лесно и бързо.

Такова решение би улеснило и персонала на летището в почистването. Оказва се обаче, че мокетът е един от многото начини, по които летищните власти могат да повлияят на вашето настроение, а съответно и на поведението ви.

Както обяснява MentalFloss, много летища разполагат с помещения, покрити с мокет. Този прост елемент на дизайна помага на пътниците да се чувстват по-спокойни преди излитане, тъй като подобни настилки осигуряват "меко, уютно усещане, което можете да откриете в собствения си хол".

Мокетите - заедно с по-ниските тавани, естественото осветление и удобното място за сядане - насърчават релаксацията сред пътуващите, които е много вероятно да са стресирани, според Fast Company.

Оказва се, че летищата имат полза от спокойните пътници. Пътуващите, които са щастливи и спокойни, са склонни да харчат около 7% повече пари в магазините и заведенията около аеропорта и 10% повече за безмитно пазаруване, сочат данни на изследователската компания DKMA.

Много летища търсят и други начини за релаксация на пътниците преди полет, като осигуряват спа центрове, стаи за йога и дори кучета за терапия на техните терминали.

За да ви увеличат разходите ви, летищата също така назначават по-малко служители. Според проучване на NCR, 40% от респондентите предпочитат да избягват човешкото взаимодействие при пазаруване, което означава, че е много по-вероятно да видите магазин без персонал, отколкото такъв, пълен със служители, когато се намирате на летището.