Още една стъпка за ограничаване на безплатната музика в YouTube
YouTube подписа второ глобално многогодишно споразумение с голяма музикална компания, на фона на плановете си да разшири услугите си с абонамент, съобщават Bloomberg и BBC.
Universal Music Group съобщи, че сделката ще предостави на артистите по-голяма гъвкавост и заплащане и ще засили ангажимента на YouTube към управлението на музикалните права. Компанията представлява артисти, като Тейлър Суифт и Джей Зи.
YouTube постигна договореност и с Warner Music Group през май. Bloomberg съобщава, че преговорите идват преди пускането от YouTube на нова платена музикална услуга, която се очаква да стартира през март догодина.
Говорител на сайта за споделяне на видеа отказа да коментира тези планове. Инвестицията ще увеличи конкуренцията в бизнеса с музикалния стрийминг, в който компании, като Sotify, Apple и Amazon, вече са активни.
Alphabet, която притежава Google и YouTube, съобщи преди време, че инвестира в сайта, като плаща повече за придобиване на съдържание и превръща в приоритет разширяването на услугите му за абонамент.
Тя вече предлага абонаменти за платена YouTube телевизия и преди време експериментира с музикални планове.
„Щастливи сме, че засилваме партньорството си с Universal Music Group. Това споразумение означава, че можем да добавим по-голяма стойност в индустрията, да подкрепяме повече артисти и да предоставим невероятни музикални преживявания на феновете в цял свят“, каза генералният директор на YouTube Сюзан Уойсики.
Sony Entertainment Group, която, според Bloomberg, също е постигнала споразумение с YouTube, отказва коментар.