Автономните автомобили са тема, която води до най-разнообразни обединения по света.

Последният пример за това е американският производител на хардуер Navidia. Компанията обяви нови партньорства със стартъпа за споделено пътуване Uber, германския автомобилен производител Volskwagen и китайския конгломерат Baidu.

Uber ще използва продуктите на Nvidia за изграждането на изкуствен интелект, който ще бъде неделима част от автономните автомобили на компанията, посочиха от стартъпа по време на най-голямата потребителско изложение в света Consumer Electronics Show, предава CNBC.

Uber работят по създаването на самоуправляващите се коли от 2015 г. насам, като към днешна дата вече осъществяват тестове по улиците на Питсбърг, Пенсилвания и Финикс, Аризона.

От компанията посочват, че техните автономни коли са реализирали над 50 хил. пътувания с пасажери на борса, като са изминали общо над 2 млн. мили без водач на волана.

Технология на Nvidia бе използвана в първите тестове с автомобили модел Volvo XC90, които Uber използваше. Понастоящем стартъпът продължава да използва технологията в тестовете, които извършва.

По време на изложението Nvidia обявиха партньорство и с автомобилния концерн Volkswagen. Германският производител ще разчита на Nvidia Drive IX платформата за следващата си серия от коли.

Технологията на Nvidia позволява на производителите да вграждат опции, като лицево разпознаване, с цел отключване на возилото, контрол чрез жестове и мимики и гласов асистент, подобен на Alexa на Amazon.

От Volkswagen посочват, че ще използват софтуера за създаването на „интелигентен помощник-пилот“, който да асистира по време на возене.

Nvidia обяви и планове за създаването на система за автономни автомобили в Китай, в партньорство с интернет гиганта Baidu и немския производител на части за коли ZF.

Автономната система е базирана на платформата Drive Xavier на Nvidia. Въпреки че Xavier бе тестван миналата година, от Baidu обявиха, че това е първата реална комерсиална апликация за автономно шофиране.

Системата е създадена на база Xavier на Nvidia, като ще използва сензори и камери на ZF, както и автономния софтуер на Baidu на име Apollo Pilot.