7 статистически факта за щастливите служители, които ще ви учудят
Всяка фирма иска служителите й да се чувстват щастливи на работа. Всеки уважаващ себе си мениджър Човешки ресурси се стреми ценните кадри в компанията да се чувстват добре и да идват на работа с удоволствие.
Висшият мениджмънт знае, че щастливите служители водят до по-големи печалби. Ние обаче ще ви покажем колко наистина важно е това.
1. Компаниите, в които работят щастливи служители, се представят с 20% по-добре от конкурентите си
Щастливите служители са тези, на които им пука за компанията и имат желание да работят за нейния успех. Щастливият екип харесва това, което прави, и приема работата като удоволствие, а не като досадно задължение.
Когато служителите се чувстват оценени и доволни на работното си място, конкурентите ще бъдат победени.
2. Служителите с по-голяма свобода са по-щастливи на работа
Рестрикциите и правилата на работното място карат служителите да се чувстват нещастни. 58% от служителите твърдят, че са щастливи, когато имат повече свобода в офиса. Например пушачите, на които се налага да използват половината от обедната си почивка, за да достигнат до място, в което могат да запалят цигара, се чувстват нещастни.
Проучванията показват, че забраната за пушене на обособени места на работното място не носи икономически ползи на работодателите. Постигането на баланс между любителите на тютюна в наши дни е вече лесно с новите бездимни тютюневи продукти. Дори здравните власти, като Обществено здраве Англия, подкрепят тезата, че употребата на продукти без дим на работното място е добро решение за всички служители.
За пушачите е препоръчително да ги използват, защото ги отказва от обикновените цигари и им помага да намалят с около 90% вредните вещества, в сравнение с цигарите. Един от най-разпространените такива продукти - IQOS, е без дим, пепел и мирише далеч по-малко. Така и пушачите са доволни, и непушачите няма от какво да се оплакват.
3. Щастливите служители са с 12% по-продуктивни
Нека го кажем направо – всеки един от нас прекарва по-голямата част от деня си на работа. Обикновено имаме два модела на поведение. При модел едно служителят става и тръгва на работа с мисълта, че го очаква поредния скучен работен ден.Липсва желание, липсва ентусиазъм, върши се само най-необходимото.
При модел две служителят се събужда с мисълта, че го очаква работен ден, в който ще прави нещата, които му доставят удоволствие, ще работи заедно с приятните си колеги в хубава обстановка и ще свърши максимално много неща. Така, че щастлив екип е равно на продуктивен екип.
4. 67% от служителите, които работят на пълен работен ден, се радват на безплатно хапване в офиса
Не е чудно, че свежи плодове и хапване в офиса са една от най-харесваните от служителите екстри. Компании, като Google и Facebook, го използват, за да привличат и задържат топ талантите си. 48% от хората, които си търсят работа, считат за важно на работното място да има безплатно хапване. И това не е защото не могат да си го позволят, а защото този жест показва, че компанията се грижи за служителите си.
5. Близките приятелски отношения на работа повишават удовлетворението с до 50%
Безброй изследвания доказват, че колкото повече приятели имаш, толкова по-щастлив се чувстваш. Така че е напълно разбираемо – повече приятели в офиса е равно на по-щастливи хора на работното място.
Ако се замислите, ще установите, че прекарвате повече време с колегите си, отколкото с приятелите си извън работа (това важи и за интимната ви половинка). Приятелството на работа те кара да усещаш, че правиш нещо заедно с хора, които са ти близки и харесваш.
6. Едни от най-важни фактори, които водят до по-голямо удовлетворение на работното място, са чувството за сигурност и финансовата стабилност
Всеки от нас има поне по един приятел или познат, който прави купища пари, но се чувства ужасно нещастен на работа. Този човек не се забавлява от работата си, а появата в офиса направо го кара да се чувства така, сякаш някой му изпива силите. Понякога гледаме тези хора и се чудим „как може да си толкова добре финансово, а да си така нещастен?“.
Разбира се, че има връзка между това колко пари печелиш и нивото ти на щастие. Да си разорен и да не можеш да си плащаш сметките почти винаги е гарантирана рецепта за нещастие.
Изследванията показват, че преминавайки над определен праг на възнаграждение, което ти стига да покриваш нормален стандарт на живот, вече не ти носи удовлетворение. Така, че не винаги повече пари означава повече щастие на работа.
7. Служителите, които съобщават, че са щастливи на работа, ползват 10 пъти по-малко болнични от тези, които са нещастни в офиса
Освен по-малкото болнични, щастливите служители остават до по-късно на работа, прекарват два пъти повече от работното си време, фокусирани върху задачите, за които им се плаща, постигат два пъти по-добри резултати и още и още. Каква е причината за това? Изследванията показват, че усещането за щастие стимулира имунната система.
Нещастието води до стрес, който повлиява негативно сърдечно-съдовата и имунната система. От друга страна, типичните за щастливите служители смях и хумор действат добре на имунитета, дават енергия и предпазват от стрес.
Като заключение можем да кажем, че щастието на вашите служители е безкрайно важно за вашия бизнес и организация. Щастливите екипи работят повече и са по-продуктивни и ефективни.