Boeing ще строи два нови самолета за президента на САЩ
Най-известният самолет в света - Air Force One, който представлява тежаща над 360 тона летяща крепост, вече е с една стъпка по-близо до обновяването си.
Вчера от администрацията на президента на Доналд Тръмп потвърдиха, че са постигнали споразумение с Boeing за два нови самолета Air Force One на стойност 3.9 млрд. долара, информира CNBC.
Използваните в момента от щатския президент самолети (VC-25A), които са силно модифицирани версии на 747-200, обслужват държавния глава на страната от 1990 г. и бързо се приближават към края на техния живот.
Производството на Boeing 747-200 е спряно през 1987 г. и самолетите вече не се използват за пътнически превози в САЩ. Военновъздушните сили са единствените, които все още ги използват.
Нещо повече, резервните части за настоящите самолети Air Force One намаляват все повече, което се превръща в един постоянно задълбочаващ се проблем, според военновъздушните сили.
"Придобиването и доставката на два президентски самолета Boeing 747-8 (VC-25B) е важна стъпка към подсигуряването на транспорта на президента на САЩ," заявяват властите.
Според предварителните планове, новите самолети се очаква да бъдат модифицирани през 2019 г. и да заменят настоящите застаряващи машини до 2024 г.
Конкретните подробности около следващите самолети на президента на САЩ са обвити в мистерия, но от военновъздушните сили твърдят, че модификациите на VC-25B ще бъдат сходни с тези на настоящите VC-25A, но ще имат значителни подобрения, свързани с навигацията и комуникацията.
Ето няколко от подобренията, с които разполагат настоящите самолети:
Air Force One е с вътрешна площ от 370 кв. м.
На самолета има конферентна зала, трапезария, Овален кабинет, спалня и баня за президента, както и офиси за високопоставените служители на неговата администрация.
На самолета има медицински кабинет и отделна манипулационна зала за спешни случаи. На Air Force One също така има лекар.
На самолета могат да бъдат приготвени до 2 000 ястия.
Самолетът е оборудван със системи за кодиране, които осигуряват надеждната комуникация въздух-земя.
На борда на самолета също така има 85 телефона за класифицирана и некласифицирана употреба.
Прозорците на самолета са бронирани.
Всеки изход е оборудван със стълби, за да не се налага екипажът да разчита на чуждестранни активи.
Новият самолет ще бъде с 5.5 метра по-дълъг и ще тежи с 64 тона повече.