TBI Bank ще пусне на пазара иновативна услуга за онлайн кредитиране, която ще позволява закупуване на стоки на изплащане от разстояние изцяло чрез интернет. Това стана ясно по време на събитие, повредено в София, на което бе представена стратегията за развитие на финансовата институция.

Новата услуга представлява приложение за онлайн магазини, което ще предостави на потребителите възможност за пазаруване по интернет, без да се налага да бъдат подписвани каквито и да е било хартиени документи. С други думи, кандидатстването за заем и получаването на одобрение ще става изцяло по интернет.

За целта потребителите избират желаната стока от онлайн магазин, имащ партньорство с TBI Bank, след което попълват личните си данни в интернет формуляр, който се състои само от 14 полета. Процесът по одобрение на искания заем отнема няколко минути.

Потребителите провеждат и видео разговор със служител на банката за допълнителна идентификация, след което получават напълно функционален квалифициран еднократен електронен подпис, с който да администрират заема си от разстояние.

Така не се налага потребителите да ходят до физически офис на банката, за да подписват каквото и да е било. Тази платформа ще работи без прекъсване 7 дни в седмицата.

„Това е на практика революционен подход“, коментира Валентин Гълъбов, председател на Управителния съвет на TBI Bank.

Иновативната услуга ще може да работи както с големи и утвърдени онлайн търговци, така и с по-малки такива, поясни Константинос Товил, старши вицепрезидент „Електронна търговия“.

Интересното е, че временният електронен подпис ще може да се превръща в постоянен от потребителите, ако имат такова желание, обясни още Гълъбов.

TBI Bank очаква онлайн търговията у нас да продължи бурното си развитие, което съвпада с тяхната стратегия относно новата им платформа за онлайн кредитиране.

Питър Барон, управляващ директор на собственика на TBI Bank - в лицето на TBIF Financial services, част от 4Finance, очерта бъдещето на финансовата институция.

По думите му, TBI Bank ще върви към мащабна дигитализация на услугите си по модела на финтех компаниите, които започнаха да се появяват по целия свят.

Банките се държат като големи играчи, искайки клиентите да дойдат при тях. Искаме да променим това, като поставим в центъра не продукта, а самият клиент, стана ясно от думите на Барон.

За целта TBI Bank ще инвестира в дигитализация на бизнеса си, създавайки канали за комуникации и обслужване - както в web средата, така и на мобилния фронт.


По думите на Барон, да имаш мобилно приложение не е нищо невиждано и ново.

„Трябва да заслужим мястото си в устройството на потребителя“, каза той, посочвайки, че банката ще се фокусира върху така нареченото милениал поколение.

Крайната цел на TBI Bank е да се превърне в дигитална банка, която предоставя web и мобилни канали за разплащане, самообслужване и информация на своите потребители.

Физическите офиси на банката ще продължат да се развиват, така че клиентите да имат избор чрез кои канали да комуникират. Според него, страната ни има голям потенциал за сериозно проникване на мобилните финансови услуги, като прогнозира, че българският пазар, който изостава в web банкирането, ще прескочи тази фаза и директно ще установи силни позиции на мобилния фронт.

„Опитваме се да разбираме нуждите на клиентите си по-най-добрия начин“, добавя Барон.

В рамките на година TBI Bank ще въведе възможност за мобилни разплащания на българския пазар, добави Валентин Гълъбов.

TBI Bank остава една от най-ефективните банки на пазара, показват консолидираните финансови резултати на институцията за 2017 г. TBI Bank отбелязва завидни резултати по възвръщаемост на активите и собствения капитал и ръст по повечето ключови финансови показатели спрямо година по-рано.

Активите на банката нарастват с 15%, до 719 млн. лв., а нетната печалба с 19%, достигайки 38.9 млн. лв. Възвръщаемостта на активите е 5.4%, а на собствения капитал – 21%, възвръщаемостта на обслужвания портфейл е 36%, а съотношението на разходите към приходите - 50%.

През 2017 г. TBI Bank постига рекорден растеж със сключени 328 хил. договора, а портфолиото от потребителски кредити се увеличава с 39%.