Google със 75% ръст в печалбата на фона на скандала с лични данни
Бизнесът на Google се развива повече от добре на фона на скандалите около търговията с лични данни на потребителите.
Alphabet - компанията-майка на Google, обяви вчера печалба в размер на 9.4 млрд. долара за първите три месеца на 2018 г. Това е близо 75% ръст на годишна база. За сравнение, през същия период на миналата година компанията отчете печалба от 5.4 млрд. долара.
Огромният ръст в печалбата се подхранва от засилване на приходите от реклама. Продажбите на Google през периода скачат с 26%, до 31.1 млрд. долара, като търговията с реклама оформя 26.6 млрд. долара от общите приходи от продажби.
Освен това Alphabet печели предимство от намалените корпоративни данъчни ставки в САЩ до ниво от 11%. Преди данъчната реформа на Тръмп, корпоративният данък бе в размер на 20%.
Google е първата голяма технологична компания, която обявява финансовите си резултати след скандала с Cambridge Analytica и Facebook.
Въпреки че скандалът се фокусира около Facebook, той оказа влияние и на цената на акциите на компании, като Google и Twitter, които също правят пари от събиране на лични данни и използването им за таргетиране на рекламни послания.
Историята около Cambridge Analytica гръмна в средата на месец март, което предполагаше, че финансовите резултати на технологичните гиганти за първото тримесечие няма да пострадат.
Инвеститорите на Wall Street обаче останаха с повишено внимание поради евентуално въвеждане на нова регулация относно личните данни.
Политиците от двете страни на океана започнаха да говорят все повече за нова регулация, като Европейският съюз вече е готов със своята нова нормативна рамка по въпроса.
„Големият висящ въпрос се върти около развиващия се регулаторен пейзаж, намиращ се на хоризонта пред Google”, пише в бележка Даниел Ивс, анализатор в GBH Insights, предава CNN.
През следващия месец в ЕС ще влезе в сила новия Общ регламент за защита на лични данни (General Data Protection Regulation, или GDPR). Според изчисления на Goldman Sachs, това може да намали приходите от реклама на Google с 2%.
В конферентен разговор с анализатори изпълнителният директор на Google Сундар Пичай посочи, че негативното влияние на GDPR върху бизнеса с реклама ще бъде миминално, тъй като повечето реклами на платфромата са свързани с търсачката на компанията, която изисква „много малко информация” от потребителите.
„Съсредоточени сме в това да постигнем правилното съответствие”, казва Пичай, отбелязвайки, че Google работи от 18 месеца, за да отговори на новите регулации в ЕС.
„Смятаме, че ще можем да направим всичко това с позитивен принос към потребителите, издателите и рекламодателите, както и за нашите бизнеси”, казва той.
По отношение на платформата YouTube, която е един от най-доходоносните бизнеси на Google, все още съществува проблем, свързан с визуализирането на реклами върху клипове с екстремистко съдържание.
„Агресивно се борим със съдържанието, което нарушава строгите ни политики”, посочва Пичай, добавяйки, че техните системи са локализирали и премахнали милиони клипове, които не отговарят на стандартите на платформата.