Бизнесът на Google се развива повече от добре на фона на скандалите около търговията с лични данни на потребителите.

Alphabet - компанията-майка на Google, обяви вчера печалба в размер на 9.4 млрд. долара за първите три месеца на 2018 г. Това е близо 75% ръст на годишна база. За сравнение, през същия период на миналата година компанията отчете печалба от 5.4 млрд. долара.

Огромният ръст в печалбата се подхранва от засилване на приходите от реклама. Продажбите на Google през периода скачат с 26%, до 31.1 млрд. долара, като търговията с реклама оформя 26.6 млрд. долара от общите приходи от продажби.

Освен това Alphabet печели предимство от намалените корпоративни данъчни ставки в САЩ до ниво от 11%. Преди данъчната реформа на Тръмп, корпоративният данък бе в размер на 20%.

Google е първата голяма технологична компания, която обявява финансовите си резултати след скандала с Cambridge Analytica и Facebook.

Въпреки че скандалът се фокусира около Facebook, той оказа влияние и на цената на акциите на компании, като Google и Twitter, които също правят пари от събиране на лични данни и използването им за таргетиране на рекламни послания.

Историята около Cambridge Analytica гръмна в средата на месец март, което предполагаше, че финансовите резултати на технологичните гиганти за първото тримесечие няма да пострадат.

Френските политици заменят WhatsApp с държавен месинджърФренското правителство обяви, че ще разчита на собствено приложение за криптирана комуникация, тъй като няма доверие на комерсиалните услуги, като Telegram и WhatsApp

Инвеститорите на Wall Street обаче останаха с повишено внимание поради евентуално въвеждане на нова регулация относно личните данни.

Политиците от двете страни на океана започнаха да говорят все повече за нова регулация, като Европейският съюз вече е готов със своята нова нормативна рамка по въпроса.

„Големият висящ въпрос се върти около развиващия се регулаторен пейзаж, намиращ се на хоризонта пред Google”, пише в бележка Даниел Ивс, анализатор в GBH Insights, предава CNN.

През следващия месец в ЕС ще влезе в сила новия Общ регламент за защита на лични данни (General Data Protection Regulation, или GDPR). Според изчисления на Goldman Sachs, това може да намали приходите от реклама на Google с 2%.

В конферентен разговор с анализатори изпълнителният директор на Google Сундар Пичай посочи, че негативното влияние на GDPR върху бизнеса с реклама ще бъде миминално, тъй като повечето реклами на платфромата са свързани с търсачката на компанията, която изисква „много малко информация” от потребителите.

Как новите правила за лични данни на ЕС засягат интернет бизнесаКакво точно означават новите правила на ЕС за големите интернет компании

„Съсредоточени сме в това да постигнем правилното съответствие”, казва Пичай, отбелязвайки, че Google работи от 18 месеца, за да отговори на новите регулации в ЕС.

„Смятаме, че ще можем да направим всичко това с позитивен принос към потребителите, издателите и рекламодателите, както и за нашите бизнеси”, казва той.

По отношение на платформата YouTube, която е един от най-доходоносните бизнеси на Google, все още съществува проблем, свързан с визуализирането на реклами върху клипове с екстремистко съдържание.

„Агресивно се борим със съдържанието, което нарушава строгите ни политики”, посочва Пичай, добавяйки, че техните системи са локализирали и премахнали милиони клипове, които не отговарят на стандартите на платформата.