GM залага на 3D принтери в производството
Американският автомобилен гигант General Motors Co обяви, че работи съвместно със софтуерната компания Autodesk Inc за производството на олекотени 3D-принтирани части за коли.
По този начин концернът се надява да изпълни заложените цели, свързани с добавяне към портфолиото си на автомобили, задвижвани от алтернативни горива, предава Reuters.
През миналата година GM обяви амбициозен план, според който ще добави 20 нови превозни средства, разчитащи на електричество до 2023 г.
Изпълнителният директор Мери Бара обеща на инвеститорите, че компанията ще започне да изкарва пари от продажбата на електрически коли през 2021 г.
Възможността леки части за коли да бъдат произвеждани чрез 3D принтери би бил повратен момент за автомобилната индустрия.
Проблемите относно пробега, на който са способни електрическите коли, могат да бъдат решени чрез производството на автомобили от по-леки части. Това ще намали разхода и ще помогне за увеличаване на максималния пробег на едно зареждане с ток.
Мениджърите на GM показаха през тази седмица седалки от неръждаема стомана, произведени чрез 3D принтер, благодарение на технологията на Autodesk.
Софтуерната компания използва облачни услуги и алгоритъм, базиран на изкуствен интелект, за да проучва с бърза скорост всички възможни варианти за дизайн на автомобилните части.
Производството на седалка по стандартния начин изисква 8 отделни компонента, доставяни от няколко доставчика. С новата система седалката е изработена от една-единствена част, като е с 40% по-лека от стандартния си събрат, но за сметка на това е 20% по-здрава.
Други производители, като General Electric Co, също гледат в посока ползите от 3D принтирането. Един от конкурентите на GM - в лицето на Ford Motor Co, също обяви през миналата година, че тества олекотени части, изработени чрез 3D принтер.
GM използват 3D принтери за своите прототипи от години. Директорът по дизайна Кевин Куйн коментира, че до 1 година очаква новите олекотени части да бъдат използвани в моторните спортове.
До 5 години, заедно с възхода на технологиите, компанията се надява да произведе десетки хиляди олекотени части, казва Куйн.
„Това е нашата панацея. Това искаме да постигнем”, казва той.
По думите на експерта, в дългосрочен план 3D-принтираните части ще спомогнат за съкращаване на разходите в производството и логистиката.