Учебници vs. таблети: Дигиталната трансформация в класната стая
В последните години децата прекарват все повече време в интернет. Ние смятаме, че техните дигитални умения могат да бъдат трансформирани и използвани в учебния процес. Това заяви Мирослав Петров, главен директор “Продажби” и член на Управителния съвет на VIVACOM, пред камерата на Profit.bg по повод форума "Образование 4.0".
По думите му компанията работи активно в тази посока през последните години и си е поставила за цел да подпомогне организирането на първите дигитални паралелки в българските училища.
Той посочи, че вече има много добри примери за навлизането на високите технологии в класните стаи, като интерактивните презентации, тематичните приложения и онлайн тестовете.
"Учебният процес такъв, какъвто го познаваме от нашето детство, когато учителят подготвяше своя урок, преподаваше го на учениците и те след това се прибираха вкъщи да го изучават, вече не е актуален за днешното поколение", каза още той.
Той сподели, че всички големи технологични компании инвестират в образователни платформи, а VIVACOM може да се похвали с платформата си "Умно училище", която работи в защитена интернет среда и предоставя достъп на учениците до определено съдържание.
То е съобразено с изискванията на Министерство на образованието и науката и със съдържанието на учебниците, но предлага и допълнителни интерактивни възможности.
"Децата могат да решават тестове в реално време, да получават обратна връзка, да се поддържа виртуален дневник и цялата тази информация да бъде достъпна както за учителите, така и за родителите", обясни още Мирослав Петров.
Той уточни, че компанията полага сериозни усилия и за обучение на преподавателите, така че да се възползват в максимална степен от възможностите, които предоставят високите технологии. По думите му вече има успешно завършени проекти в над 80 детски градини и над 200 училища в страната.
На въпрос как може да се постигне баланс между технологиите и съдържанието Мирослав Петров отговори, че поводи за притеснение няма и промяната е напълно естествен процес, ако искаме децата ни да са по-подготвени за това, което ги очаква.
"Достъпът до информация не е лимитиран. Децата имат достатъчно източници на информация и в момента - телевизиите, социалните медии, видео платформите. Но ще е много по-добре, ако това съдържание бъде поднесено със съдействието на родителите и под контрола на образователните институции, за да можем да сме сигурни, че информацията, която децата придобиват, ще им бъде полезна и в учебния процес. Книгите и учебниците няма да изчезнат, а просто ще се трансформират", прогнозира той.
Цялостното изпълнение на проекта "Образование 4.0" може да отнеме над 10 години, тъй като това е платформа, която се развива и усъвършенства постоянно.
"Аз дълбоко вярвам, че ще дойде момент, когато и в бизнеса, и в образованието всички ще се включат в процеса на дигитализация. Защото неговата единствена цел е да направи децата по-подготвени и по-успешни в живота", допълни Петров.