Бош отбелязва 25 години в България с рекордни резултати
Бош, водещ международен доставчик на технологии и услуги, достигна рекорден оборот в България от над 170 млн. лева (87 млн. евро) през 2017 г. Сравнено с предходната година, това представлява ръст от над 83%.
„Благодарение на нашите иновативни продукти и ориентирани към клиента услуги ние продължихме нашия устойчив растеж на българския пазар и през 2017 г.“, каза Михай Болдижар, генерален директор на Роберт Бош ЕООД и представител на Група Бош в България, на годишната пресконференция на компанията в София.
През 2018 г. Бош отбелязва 25 години в България. За този период компанията успя да разшири своите дейности в страната в рамките на три от четирите си бизнес сектора: Автомобилни технологии, Потребителски стоки и Енергийна и сградна техника. „През 2018 г. очакваме позитивната тенденция да продължи във всички бизнес сектори“, допълни г-н Болдижар. Устойчивият растеж на Бош е свързан и с увеличение на броя на служителите, който достигна близо 190 души към 31 декември 2017 г. (вкл. служители от неконсолидирани дружества).
Оптималните условия на труд на служителите са с голям приоритет за Бош. През 2017 г. и в началото на 2018 г. всички дивизии на компанията се преместиха в нови модерни офиси. Новата концепция за вдъхновяващи условия на труд стимулира креативния начин на работа, иновативното мислене, ефективното използване на ресурсите, подобрява гъвкавостта на процесите и комуникацията между служителите.
Бош Софтуер Иновейшънс ЕООД планира значителен растеж
За своя нов офис в София Бош Софтуер Иновейшънс, IoT компанията на Бош, активно търси персонал, специализиран в Интернет на нещата (Internet of things, IoT). Търсят се най-вече специалисти по разработване на софтуер и такива с познания по управление на проекти. Днес в Бош Софтуер Иновейшънс ЕООД работи мнозинството от персонала на Група Бош в България – около 140 души. Те разработват Bosch IoT Suite – гъвкава IoT платформа, базирана на отворен код и стандарти. Освен това те консултират и разработват свързани клиентски решения в областите: селско стопанство, умен дом, умни сгради, енергетика, транспорт, умен град и производство. Бош Софтуер Иновейшънс наскоро се премести в нов офис в Полиграфия Офис Център в София, за да посрещне нарастващия брой служители. Създаването на този офис не беше обикновен архитектурен проект. Малки гъвкави екипи от служители се концентрираха върху създаването на вдъхновяващи условия на труд и допринесоха за дизайна на финалния проект. По този начин самите те оформиха своя бъдещ офис, където вече могат да разработват уникални IoT решения. Официалното откриване ще се състои на 28 юни 2018 г.
Развитие на бизнес секторите на Бош: Автомобилни технологии
И трите бизнес сектора на Бош с директни активности на българския пазар показаха отлични резултати през 2017 г. Като част от Автомобилни технологии направлението Автомобилно оборудване успешно въведе своята програма за лоялност Bosch eXtra на българския пазар. През първото тримесечие на 2018 г. броят на участващите автосервизи достигна повече от 900. Направлението продължава позитивната тенденция на развитие и достигна двуцифрен ръст благодарение на отличното представяне на основните продуктови сегменти Резервни части и Акумулатори. Следвайки стратегията за фокус върху потребностите на клиента, през 2018 г. Bosch Автомобилно оборудване ще продължи да работи за развитието на сервизните си концепции, продажбата на автосервизно оборудване и по-нататъшния растеж на Bosch eXtra в България.
Потребителски стоки: Иновации и за най-взискателните потребители
Bosch Електроинструменти постигна значителен ръст и през 2017 г. и продължава да има лидерска позиция на българския пазар. Основата за този успех е разбирането на нуждите на потребителя и удовлетворяването им чрез иновации, осигуряващи по-добра продуктивност и безопасност. Бош постоянно разширява портфолиото си от акумулаторни инструменти, като същевременно създава опции за свързване на своите продукти и услуги. Литиево-йонните батерии на Бош са съвместими с всички съществуващи и бъдещи електроинструменти от същия волтов клас. В бъдеще потребителите ще могат да използват една и съща батерия за захранване на домакински уреди като прахосмукачки, в допълнение на градинската техника и електроинструментите за домашния майстор, напр. ножици за жив плет и тримери за трева. Благодарение на тази нова система потребителите могат да спестят пари, използвайки една батерия за различни устройства. Бош въвежда и нова система за прецизно рязане без вибрации – “NanoBlade”. През 2017 г. технологията беше представена като световна иновация.
БСХ Домакински уреди България ЕООД продължи успешния си курс на развитие и отчита рекорден оборот за осма поредна година. Предлагайки марките Bosch, Siemens и Zemler, компанията силно увеличи продажбите си и надмина общия пазарен ръст. През 2017 г. БСХ България представи нови продуктови линии с марката Bosch, които отговарят на всички изисквания на съвременните домакинства: съдомиялни PerfectDry със Zeolith-сушене, фурни за вграждане Серия 4 и хладилник VarioStyle със сменящи се цветови панели. Фокусът е върху уреди, които насърчават здравословния, устойчив и комфортен начин на живот, постигат перфектни резултати и правят домакинската работа по-лесна и удобна. В резултат на това брандът Bosch бе удостоен за трети пореден път с престижния приз „Superbrands”. През изминалата година БСХ България представи на българския пазар нови вдъхновяващи уреди за вграждане с марката Neff. Предлаганата продуктова гама обхваща уреди с елегантен дизайн, уникални и интелигентни решения, които отговарят на най-взискателните нужди и навици в кухнята. Добавената стойност на марката е изключително високото качество на изработените предимно в Германия уреди.
Енергийна и сградна техника: Свързани и енергоспестяващи продукти
Направление Термотехника се стреми да запази тенденцията на двуцифрен ръст от последните години. Един от факторите за успех е разширяването на продуктовата гама. Бош въведе нови решения за подгряване на вода – електрически проточни бойлери, с които допълва актуалната програма от газови проточни и електрически обемни бойлери. Компанията предлага продукти в синхрон с общата тенденция на електрифициране в топлотехниката, като например енергийно-ефективните битови климатични системи Climate 5000/8000/8500 RAC. Същевременно Bosch Термотехника е пазарен лидер в кондензната технология в Европа. Бош предлага не само високо качество, но и свързаност със своите интелигентни и стилни решения, като например EasyControl CT 200 – универсалният талант при умните регулатори и новият изключително тих Condens 7000i W – модерен уред с красив стъклен дизайн.
Bosch Сградни технологии (преди: Системи за сигурност) отбелязва двуцифрен ръст на приходите от продажби през 2017 г. Продуктите и услугите на Бош стават все по-предпочитани от инвеститорите за нови проекти. Със своята широка гама от висококачествени продукти и новите си интелигентни облачни услуги, Сградни технологии са подходящ доставчик за индустриални обекти, офисни и хотелски сгради, търговски обекти, транспортни инфраструктурни обекти и др.
Група Бош: Глобална стратегия и перспектива за 2018 г.
През 2018 г. Бош има за цел да продължи своя растеж въпреки трудния икономически климат. След постигане на рекордни резултати през 2017 г. и в светлината на икономическите и геополитическите рискове през 2018 г. Група Бош очаква ръст на продажбите от 2 до 3%. През първото тримесечие генерираният от компанията оборот надвиши този от същия период през изминалата година с 5% след коригиране на ефекта от курсовите разлики. „Няма друга компания, която да може да предложи комбинация от всеобхватна компетентност в свързаността с широко индустриално и продуктово ноу-хау. Това е уникалното конкурентно предимство на Група Бош”, каза изпълнителният директор на Бош, д-р Фолкмар Денер, на годишната пресконференция на компанията в Ренинген. Според него повишаването на качеството на живот и допринасянето за по-устойчиво развитие и опазване на околната среда са топ приоритети за Бош: „Нашият слоган „Техника за живота“ показва мотивацията ни за разработване на възможно най-добрите технологии за опазване на околната среда. Искаме да помагаме на хората да стават по-мобилни, докато подобряваме качеството на въздуха”. За да намали още повече вредните емисии от транспорта, компанията прави значителни инвестиции – и в пазарния пробив на електромобилността, и в подобряването на класическите двигатели с вътрешно горене. Бош постигна невероятен технологичен пробив в дизеловата технология – чрез иновацията на инженерите от Бош емисиите от NOx се намаляват значително. Тестваните автомобили, оборудвани с подобрената технология, отделят средно не повече от 13 мг азотни оксиди на километър. „Има бъдеще за дизела. Той ще остане неразделна част от мобилността на утрешния ден“, убеден е изпълнителният директор на Бош.