Bosch откри технология, която може да спаси дизеловия двигател
От Robert Bosch GmbH обявиха, че инженерите на компанията са разработили нова система за обработка на газовете от автомобилите с дизелови двигатели, която намалява емисиите до доста под разрешения от закона лимит, който ще влезе в сила през 2020 г. и може да помогне на автопроизводителите да избегнат потенциални забрани, които поставят под заплаха двигателната технология.
“Този пробив дава възможността за изместването на разгорещения дебат около дизела в нова територия и да се надяваме до приключването му," заяви главният изпълнителен директор на Bosch Фолкмар Денер, цитиран от Bloomberg.
Германският инженерен гигант, който е най-големият доставчик на технологии за дизелови двигатели на автопроизводителите по света - от Volkswagen AG през General Motors Co. до Fiat Chrysler NV, засилва борбата срещу намаляващия пазарен дял на технологията след скандала с вредните емисии с VW от 2015 г.
И докато десетки хиляди работни места зависят от дизеловата технология, клиентите все повече избират бензиновите двигатели, на фона на забраните, които обмислят градове, като Париж и Лондон, с цел подобряването на качеството на въздуха.
Автопроизводителите разчитат на дизела да помогне на индустрията да отговори на стандартите за емисии на въглероден диоксид, който допринася за глобалното затопляне.
Дизеловите двигатели отделят по-малко въглероден диоксид от бензиновите, но пък технологията генерира азотни оксиди, които създават вреден смог - проблем, който е особено сериозен в големите градове.
Новият процес на Bosch оптимизира топлинното управление на температурата в системата за обработка на газовете, намалявайки емисиите на азотен оксид до една десета от позволения по закон лимит и не изисква ново оборудване, казва Денер.
Системата поддържа нивото на емисиите без промяна, дори и при ниски температури, добавя той.
“С тази нова технология забраната за шофиране в центровете на големите градове вече няма да е проблем. Защо? Защото вече разполагаме с технологията, за да разрешим проблема с азотните оксиди в трафика по пътищата," казва Денер.