Обиколката на Франция е не просто най-голямото събитие в света на колоезденето. Това е и най-голямата сцена за спонсорите и производителите, на която те представят най-актуалните си "машини на мечтите", пише Bloomberg.

Съвременните велосипеди са една от най-зле пазените тайни в съвременния спорт, тъй като професионалните състезатели тестват новите технологии по пътищата в продължение на месеци, а това дава възможност за много "шпионски снимки". Тенденцията тази година е ясна - водещите производители залагат на аеродинамичните карбонови рамки с дискови спирачки и напълно интегрирани уреди за управление.

В миналото тези машини се смятаха за по-тежки, по-трудни за каране и по-сложни за обслужване от традиционните модели с овални форми на рамката. Дизайнът на новото поколение велосипеди обаче има за цел да се справи с тези проблеми.

Bloomberg представя четири от най-актуалните предложения за тази година:

Specialized Venge

снимка: Instagram

За отбора на Specialized карат някои от най-големите звезди в света на колоезденето като световни шампион Питър Саган, който във Франция ще се качи именно на новия S-Works Venge.

За създаването на велосипеда американската компания е използвала свой собствен софтуер, който моделира с максимална точност динамиката на флуидите и прави анализ на всички елементи, които се използват за създаването на рамката. Така, вместо да създават десетки прототипи, които впоследствие да тестват и променят, за да постигнат оптималните аеродинамични показатели, Specialized са оставили компютърът да свърши по-голямата част от работата, преди да преминат към изработването на реални, физически екземпляри.

Компанията твърди, че резултатът от тези усилия е по-лек, по-здрав и по-аеродинамичен велосипед, който е много по-приятен за каране от своя предшественик. Новият Venge е флагманът на компанията и се предлага само в най-високото ниво на окомплектовка с електронна скоростна система Shimano Dura-Ace Di2, 64-милиметрови карбонови капли, интегрирани уреди за управление и компютър за измерване на мощността, произведен от Specialized. Рамката обаче не е съвместима с по-старото поколение компоненти с механично управление.

Американците акцентират върху факта, че новият им велосипед ще се предлага в много малка серия и то само в отделни дилърски представителства. Така че, ако искате да се сдобиете с новото им творение, трябва да стискате палци и да се надявате, че ще го намерите в някой от магазините на Specialized. И трябва да си приготвите 12 500 долара.

Cannondale SystemSix

снимка: Instagram

Базираната в Кънектикът компания осъществи дългоочаквания си дебют на пазара на шосейните "аеро" велосипеди със своя SystemSix. По подобие на много от водещите производители Cannondale предлагат велосипеда като интегрирана система, а не като отделни рамка и вилка. Системата Knot (аналогия с мерната единица за скорост морски възел) включва собствено, разработено от компанията колче за седалка, кормило и капли. Съвместна работа на компонентите изгражда, според компанията, "най-ефикасния и най-бързия велосипед на пазара" към днешна дата.

Както повечето от своите конкуренти, SystemSix се предлага само с дискови спирачки, но може да работи както с електронни, така и с механични компоненти. По-скъпите варианти на модела ще имат вграден и компютър за измерване на мощността Power2Max. Само че, ако искате да го използвате, ще трябва да платите доживотен абонамент за услугата, който е на стойност 490 долара. От Cannondale обаче изтъкват, че цената е приемлива и дори е по-ниска от тази на повечето подобни продукти, които се продават отделно на пазара.

Компанията твърди, че по-високата ефективност на велосипеда ще се усети не само от професионалните ездачи, но и от любителите. Цените на модела започват от 4000 долара за най-бюджетните версии и стигат до 11 000 долара за топ-изпълнението с компоненти Shimano Dura-Ace Di2.

Trek Madone SLR

снимка: Instagram

По време на Обиколката на Франция състезателите на отбора Trek-Segafredo ще карат новата версия на "аеро" модела Trek Madone, екипирана с дискови спирачки. Интересното е, че Trek ще продължат да произвеждат и версия с класическите спирачни апарати от типа V-Brake, която ще е малко по-лека, но пък ще е лишена от много по-високата ефективност на модерните дискови апарати.

Най-голямата иновация обаче е въвеждането на разработената от Trek система IsoSpeed. При нея няма твърда връзка между седалковата и горната тръба на рамката, което й дава по-голяма еластичност и възможност да обира по-добре неравностите по пътя.

Цените на Trek Madone във версията с дискова спирачка започват от 6 000 и стигат до 12 500 щатски долара. Ако искате да придадете на велосипеда си още по-уникален вид, компанията от Уисконсин предлага и опция за персонализиране на цветовете чрез програмата ProjectOne.

BMC Timemachine Road

снимка: Instagram

Швейцарският производител на велосипеди BMC тази седмица представи модела Timemachine Road. Той също е съобразен с актуалните тенденции и предлага интегрирано управление и аеродинамични форми на рамката. Но някои от дизайнерските решения рязко го отличават от останалите предложения на пазара.

BMC са обединили усилия с италианския производител на велоаксесоари Elite за създаването на модула Aero, който комбинира стойките за бутилки със специален контейнер за храна в един общ аеродинамичен компонент. Швейцарците са добавили и специално покритие за предната вилка, което намалява въздушните турбуленции, създавани от предния спирачен апарат.

Както и при конкуренцията, спирачните маркучи и кабелите за управление на механизмите за смяна на скоростите са напълно интегрирани в рамката. Минусът е, че велосипедът няма да може да работи с по-старите компоненти с механично управление. Цената на модела е в диапазона между 8000 и 12 000 долара.

Колоездачната обиколка Тур дьо Франс започва на 7 юли и ще продължи до 29 юли, преминавайки през 21 състезателни етапа с обща дължина от 3 351 километра.