Facebook взе правата за излъчване на Премиършип
Facebook взе правата за излъчване на всички 380 двубоя от английската висша лига по футбол в периода 2019 – 2022 г. на пазарите на Камбоджа, Лаос, Тайланд и Виетнам.
Цената на сделката възлиза на 264 млн. долара, предава The Times, цитирани от Business Insider.
Това е най-значимата сделка за предаване на спортни събития, която Facebook са сключвали. В миналото социалната мрежа стриймваше бейсболни двубои от Major League Baseball и състезания по сърф под егидата на World Surf League.
От друга страна, английската висша лига по футбол е нещо много по-голямо, тъй като това е най-гледаната спортна лига в целия свят.
Тази сделка е поредният пример за това как дигиталните платформи навлизат на пазара на спортни събития – нещо, което преди беше запазена марка само за телевизионните канали.
Новите канали за разпространение на съдържание могат да помогнат и на самата англисйка лига, тъй като по този начин тя ще увеличи зрителите си по света.
През 2015 г. правата за телевизионно излъчване на мачовете от английската висша лига за три сезона бяха придобити съвместно от Sky и BT за общата сума от 6.9 млрд. долара.
Средната гледаемост на живите предавания по Sky падна с 14% през сезон 2016-2017 г., сочат данните на The Drum.
За сметка на това потребителите започнаха да прекарват повече време в интернет, използвайки платформи като Facebook. По света потребителите прекарват средно по 221 минути на ден онлайн през настоящата година, което е 4% ръст на годишна база.
Така спортните лиги, като тази по футбол в Англия, започват да поглеждат към технологичните компании в търсене на начин да постигнат растеж в дългосрочен план.
Така, логично, броят на технологичните компании, навлизащи на този пазар, се увеличава. През юни тази година Amazon спечели ексклузивни права за Великобритания за излъчването на 20 мача от висшата лига по футбол на своите премиум абонати.
Лигата води разговори с YouTube и Netflix за подобни сделки.
Сделката с Facebook означава, че платфромата ще може да предложи ексклузивно спортно съдържание на огромната си база потребители.
Досега социалната мрежа не е добавяла рекламни послания в стриймовете на спортни събития в миналото, но от друга страна, така или иначе, визуализиращите се реклами в платфромата ще имат повече зрители поради излъчването на популярни събития, каквото е английското първенство по футбол.