Представете си всеки личен автомобил да се превърне в подвижен рекламен билборд на на колела, който може да визуализира всякакви послания в реално време.

Компанията Grabb-It предлага точно това. Чрез своята технология, тя превръща страничните прозорци на леките автомобили в дигитален рекламен билборд и по-точно в напълно цветен екран, който излъчва рекламни послания, виждани от пешеходци и други участници в движението, предава TehcCrunch.

Първоначално команията ще работи с водачи на коли за споделено пътуване и доставчици на стоки, предлагайки им допълнителен начин да печелят пари, докато вършат основната си работа.

Иновативната технология работи на интересен принцип. Когато автомобилът мине през конкретна тоичка на града, рекламите започват да се визуализират на база бизнесите, които са наоколо. Ако се намирате в парка – реклама на билети за предстоящия мач. Ако сте на централния булевард – реклама на нощни заведения и така нататък.

Как работи самата технология?

Ключовият момент е скрит в прожекцията, който превръща автомобила ви в нещо като телевизор на колела.

Grabb-It поставя тънък материал на прозореца, който изпълнява ролята на повърхност, на която се прожектират изображенията. Материалът е достатъчно тънък, за да може прозорецът да се затваря, но не достатъчно тънък, за да могат пътниците на задната седалка да виждат какво се случва на пътя.

Благодарение на малък прожектор в купето на колата, хоата навън могат да виждат прожекцията на реклами върху повърхността, залепена за стъклото.

Така, дори когато автомобилът се намира на тъмно, в подеземен паркинг например, или на силна слънчева светлина, изображенията остават достатъчно ясни и с учудващо добър контраст.

Материалът, който се използва за „екран”, е с различни размер за всяка кола, което налага специалното му изработване за всеки нов партньор на компанията. Цялата тази технология дава излюцията, че страничните прозорци на колата представляват телевизори или компютърни екрани.

Засега проекторът работи, само когато водачът не шофира, тъй като никой не иска проекторът да свети в лицето му, докато кара с 80 километра в час по булеварда.

Прототипът изисква шофьорите ръчно да включват и изключват проектора чрез дистанционно управление.

Основателите на проекта споделят, че в скоро време хардуерът ще започне сам да засича кога колата е в движение и кога не, респективно да се пуска и изключва автоматично.

Притесненията идват от евентуалното разсейване на пътя, тъй като останалите участници в движението може и да не са особено доволни от анимираните реклами, които блестят от страничното стъкло на колата до тях.

Очакват 197 млрд. долара приходи от реклама в САЩ през 2018 г.Рекламните приходи в САЩ ще нараснат през тази година, но не всички сегменти на пазара ще са печеливши

Grabb-It посочват, че работят с властите, за да се уверят, че технологията им е легална и няма да нарушава правилата за движение по пътищата.

Компанията посочва, че поема разходите по инсталирането на проектора. Ако водачите решат, че вече не искат да са подвижен билборд, просто трябва да отлепят материала от прозореца си.

Понастоящем проектът се тества с около 25 водачи по улиците на Сан Франциско, като носи приход от около 300 долара на тези, които шофират 40 часа на седмица. Сумата не е особено голяма, но като допълнителен доход, без да се налага да правите нищо, не изглежда зле.

Grabb-it има набрано финансиране от 100 хил. долара от основателя на компанията за споделено пътуване Lyft, като също така е част от стартъп акселератора Y Combinator.