Марк Закърбърг е вманиачен по римски император
Любовта на главния изпълнителен директор на Facebook Марк Закърбърг към римския император Октавиан Август предполага известни насоки за това какво означава за него да бъде лидер.
"Имаме всичките тези лоши и добри и комплекси фигури," казва Закърбърг в интервю за The New Yorker. "Мисля, че Август е един от най-пленителните. На практика, чрез наистина суров подход, той установява 200-годишен световен мир."
Подобно на Закърбърг, Август взема властта над своята империя в ранна възраст. За да постигне световен мир, на Август му се налага да взема решения, "които не са безплатни и е трябвало да прави определени неща," добавя Закърбърг. В крайна сметка обаче, ръководителят на Facebook смята, че императорът е успял да постигне значителен период на мир - нещо, което "изглежда непостижимо."
В профила се отбелязва, че Август елиминира политическите си опоненти, като може би е организирал екзекуцията на своя внук.
Интересът на Закърбърг към древен Рим започва в гимназията и продължава през целия му живот, казва той. Освен че кръстиха втората си дъщеря Август през 2012 г., той и съпругата му прекараха медения си месец в Рим.
"Съпругата ми се шегуваше с мен, казвайки, че мислела, че сме трима души на медения месец: аз, тя и Август," казва Закърбърг. "Всички ми снимки бяха на различни скулптури на Август."
Нагласата на Август може да е една от причините, поради която Закърбърг се смята, че ръководеше компанията си така, че да постига ръст на всяка цена и дори в края на някоя среща на шега извиквал "Доминация!," се казва в профила.
Когато броят на потребителите на Facebook спира да расте при 50 милиона през 2007 г., Закърбърг създава "Екип по растежа", който да се концентрира върху увеличаването на броя на потребителите, пише The New Yorker.
Сред решенията били добавянето на повече езици за достигане до нови територии, както и молба през 2011 г. до Федералната комисия по изборите да освободи платформата от задължението да разкрива кой финансира политическите реклами в сайта.
Компанията също така отваря платформата си за външни разработчици, преди да сложи ограничения, за да гарантира, че няма да има злоупотреби с данните на потребителите, казва бившият мениджър във Facebook Санди Паракилас.
Много от тези стратегии за ръст обаче доведоха до сегашните проблеми на Facebook, в това число как чужди държави са успели да повлияят на избори в САЩ с манипулативно съдържание.
Според бивш ръководител във Facebook, който отговарял за сигурността, компанията в момента не е по-добре подготвена да се справя с тези сили сега, отколкото е била през изборите през 2016 г.