Кой е следващият бизнес, в който Amazon ще доминира
Amazon, компанията на най-богатия човек в света Джеф Безос, е доминант в редица сфери. Но по-всичко личи, че Amazon едва сега започва. Оказва се, че платформата за оналйн търговия е сред трите най-големи играчи и в един друг бизнес – дигиталната реклама.
Очаква се Amazon да изпревари Microsoft и Oath – дъщерно дружество на Verizon, което контролира AOL и Yahoo, заемайки трето място по дял от щатския пазар на дигитална реклама, сочи доклад на компанията за проучвания eMarketer, цитиран от CNN.
Оказва се, че много хора търсят желаните продукти в Amazon, а не в търсачката на Google, става ясно от доклада. С други думи, рекламодателите имат повод да плащат дори повече, за да се появяват в търсачката на платформата.
Така, според прогнозите, Amazon ще заеме 4.2% дял от пазара през тази година, спрямо 4.1% за Microsoft, която притежава MSN, търсачката Bing и LinkedIn, и 3.3% дял за Oath.
Засега обаче Amazon остава далеч зад лидерите в тази сфера Google и Facebook.
Тези две компании контролират заедно цели 57.7% от пазара на онлайн реклама в САЩ. Google е лидер с дял от 37.1%, докато Facebook са втори с дял от 20.6%.
Общият им пазарен дял обаче се очаква да намалее, тъй като през миналата година е възлизал на 59.1%.
Може да се каже, че Amazon има частична вина за този спад. eMarketer предвижда, че компанията на Джеф Безос ще генерира приходи от онлайн реклама в размер на 4.6 млрд. долара през тази година, което е доста повече, спрямо прогнозата от 2.9 млрд. долара, която eMarketer публикува през месец март.
Голяма част от този растеж се дължи на мобилната реклама. Amazon очакват да имат приходи от 1.6 млрд. долара от мобилна реклама през тази година, спрямо близо 500 млн. долара през миналата година.
eMarketer предвижда, че приходите от мобилна реклама на Amazon ще скочат до 2.9 млрд. долара през следващата година и до 4.8 млрд. долара до 2020 година.
Моника Пърт, старши директор прогнози в eMarketer, отнася растежа на Amazon в мобилната реклама към доминацията на компанията в онлайн търговията.
По думите ѝ, поведението на Amazon относно потребителските навици в интернет е по-различно от това на Facebook и Google, което провокира все повече компании да плащат за реклама.
Възмножно е Amazon да постига тези ръстове и поради сътресенията около Facebook и YouTube, свръзани с поверителността на данните на потребителите и притесненията от евентуални по-здрави регулации.
Но Amazon, която се присъедини към Apple като единствените компании с капитализация от над 1 трилион долара, изглежда не е засегната от тези страхове.
Така онлайн рекламата се превръща в поредната ниша, в която компанията на Джеф Безос се превръща в лидер. Другите сфери, където Amazon доминира, са търговията, облачните услуги и медиите.
Така някои анализатори смятат, че компанията може да победи Apple в състезанието към оценка от 2 трилиона долара. Само през тази година акциите на Amazon са поскъпнали с 65%.